۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
۹۰ میلیون تن محصول زراعی در کشور تولید می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی:

۹۰ میلیون تن محصول زراعی در کشور تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور گفت: از این میزان تولید، ۹۰ میلیون تن یعنی معادل ۷۰ درصد از کل تولید، متعلق به حوزه زراعت است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت تاکید کرد: وجود گندم، جو، شکر، برنج، پنبه، علوفه و دانه‌های روغنی در سبد زراعت نشان از اهمیت راهبردی این معاونت دارد و گره‌گشایی از مشکلات معاونت زراعت در واقع کمک به نیازهای اساسی کشور در تامین امنیت غذایی است.

وزیر جهادکشاورزی حمایت از تولید و توسعه کشاورزی را ضروری دانست و اظهارداشت: شورای قیمت‌گذاری و تصمیمات آن از عناصر تاثیرگذار بر مسایل توسعه است، این شورا باید از انفعال خارج شود و از قدرت قانونی برای ترمیم سیاست‌های قیمتی و تجاری بهره برد به تعبیر دیگر بازرگانی باید تابع سیاست‌های توسعه تولید باشد و از اتخاذ مواضع تقابلی پرهیز شود.

وی تصریح کرد: در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ۹۸ درصد محصولات کشاورزی پس از برداشت، فرآوری و بسته‌بندی می‌شود این در حالی است که این میزان در کشور ما ۱۵ تا ۲۰ درصد برآورد می‌شود، بنابراین نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب از عوامل ضایعات زیاد و هدرروی بیش از استاندارد محصولات کشاورزی کشور است.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha