۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
افزایش تقاضا در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا در بازارهای سهام

در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا، تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته و شاخص های سهام از جمله داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰ به بالاترین سطوح در بیش از یکسال اخیر رسیده اند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا، تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته و شاخص های سهام از جمله داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰ به بالاترین سطوح در بیش از یکسال اخیر رسیده اند. شاخص نزدک به محدوده ۱۵۲۷۴ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. شاخص داوجونز به سقف ۳۴۵۷۶ واحدی نزدیک می شود و در کوتاه مدت احتمال اصلاح وجود دارد. اما در میان مدت واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. شاخص S&P۵۰۰ نیز در آستانه عبور معتبر از مقاومت چهارده ماهه در محدوده ۴۴۵۰ واحدی است و در صورتی که عبور معتبر انجام شود، احتمال صعود میان مدت شاخص تقویت خواهد شد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در موج صعودی در حرکت است و به محدوده بالایی الگوی مثلث رنج میان مدت رسیده و در صورتی که تا محدوده ۷۷ دلار برای هر بشکه افزایش یابد، از نظر تکنیکالی، احتمال صعود میان مدت تا محدوده ۸۰ دلاری و بالاتر، تقویت خواهد شد.

۳- در بازار طلا، نزول طلا به کانال میان مدت نزولی تایید شده است، اما در حال حاضر قیمت به محدوده بسیار مهم میانگین ۲۰۰ روزه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. از نظر فاندامنتالی، دلار همچنان تقاضای بالایی دارد و از نظر تکنیکالی، خط روند بلند مدت صعودی شکسته و هر دو این موارد از نزول میان مدت قیمت طلا حمایت می کنند.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت در یک موج اصلاحی نزولی در حرکت است و یک الگوی مثلث اصلاحی را در میان مدت ایجاد کرده است. با توجه به افزایش نسبی تقاضا برای دلار، این حرکت اصلاحی تقویت شده است، اما از طرف دیگر، یورو نیز با افزایش انتظارات نرخ بهره ای همراه بوده و از نظر فاندامنتالی، روند افزایش تقاضا برای دلار ممکن است با افزایش تقاضا برای یورو، خنثی شود و قیمت به موج و روند صعودی میان مدت بازگردد. واکنش قیمت به محدوده های بالایی و پایینی الگوی مثلث، تعیین کننده خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha