۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار به زیر ۱.۰۹ | دلیل اصلاح نرخ چیست؟
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار به زیر ۱.۰۹ | دلیل اصلاح نرخ چیست؟

با آغاز نخستین روز معاملاتی هفته جاری در بازار فارکس، جفت ارز یورو به دلار با اصلاح نرخ مواجه شده و به زیر ۱.۰۹۰۰ ریزش کرد.

به گزارش بازار؛ با آغاز نخستین روز معاملاتی هفته جاری در بازار فارکس، جفت ارز یورو به دلار با اصلاح نرخ مواجه شده و به زیر ۱.۰۹۰۰ ریزش کرد.

دللی اصلی این ریزش و اصلاح نرخ، قرار گرفتن بازار در آستانه انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) در حوزه یورو و دو شاخص مدیران خرید و مخارج مصرف شخصی (PCE) در آمریکا است که بازار را به سمت احتیاط بیشتر سوق داده است.

در زمان تنظیم این گزارش، نرخ برابری یورو به دلار (EUR/USD) روی ۱.۰۸۷ یعنی فیب اصلاحی ۲۳.۶% و زیر ۱۰۰SMA در بازه چهار ساعته قرار دارد. همچنین اندیکاتور RSI در زیر ۵۰ قرار داشته که نشان دهنده فشار فروش در بازار است.

اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار به زیر ۱.۰۹ | دلیل اصلاح نرخ چیست؟

حمایت بعدی پیش روی تریدرها روی فیب ۵۰% یعنی نقطه ۱.۰۸۴۰ قرار داشته و در صورت از دست رفتن این حمایت، نقطه SMA۲۰۰ روزه روی ۱.۰۸۱۵ نقش حمایت بعدی را ایفا خواهد کرد که برابر است با فیب ۶۱.۸%.

اما در صورتی که نرخ این جفت ارز در محدوده بالاتر از ۱.۰۸۷ حفظ شود، نخستین مقاومت پیش رو در محدوده ۱.۰۹۰۰ قرار خواهد داشت که در صورت موفقیت گاوها در عبور از این مقاومت، نقطه مقاومت بعدی روی ۱.۰۹۲۰ یعنی فیب ۲۳.۶% قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha