۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
فرمولی جدید برای پرورش دهندگان ماهی در قفس
مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا مطرح کرد

فرمولی جدید برای پرورش دهندگان ماهی در قفس

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) گفت: در سمینار تخصصی مدیریت پرورش ماهی، فرمولی جدید برای پرورش دهندگان ماهی در قفس ارائه شد.

به گزارش بازار، محمدرنگرز جدی مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) در حاشیه سمینار تخصصی مدیریت پرورش ماهی در قفس با اعلام این خبر گفت: این سمینار با شرکت متخصصان بین المللی و در جهت ارائه تجارب دنیا در زمینه پرورش ماهی در قفس برگزار شده است و توسط استاد ترکیه‌ای فرمول جدیدی در این زمینه آموزش داده شد.

جدی افزود: ایمنی در برابر بیماری‌ها و توجه به مسائل زیست محیطی از مواردی است که پرورش دهندگان ماهی در قفس باید به آن توجه کنند که اگر رعایت موازین فوق انجام شود هر قفس می‌تواند یک زیستگاه مرجانی برای تقویت گله‌های ماهیان وحشی در دریا باشد که این امر به سود صیادان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه پرورش ماهی در قفس لازم است آموزش‌های کشورهای مطرح به سرمایه گذاران بخش خصوصی ایرانی داده شود.

جدی افزود: سرمایه گذاران برای تامین بچه ماهی باید اقداماتی را انجام داده و موارد زیست محیطی را نیز رعایت کنند.

وی درباره ریسک پرورش ماهی در قفس نیز گفت: طی جلساتی که با بیمه محصولات کشاورزی منعقد شده است هر ساله تمهیداتی برای حمایت از سرمایه گذران ماهی در قفس برای حوادث احتمالی اندیشیده می‌شود.

جدی ادامه داد: با برگزاری این همایش آموزش‌ها وارد فاز عملیاتی در استان‌ها شده و امیدواریم صندوق‌های کشوری و کارآفرینی در این زمینه کمک کنند.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha