۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
ناتوانی ۱۳ میلیون انگلیسی از پرداخت قبوض خانه‌هایشان

ناتوانی ۱۳ میلیون انگلیسی از پرداخت قبوض خانه‌هایشان

با تشدید مشکلات اقتصادی در انگلیس، خطر فقر در کمین سیزده میلیون انگلیسی است.

به گزارش بازار، مشکلات اقتصادی و مالی خانوارهای انگلیسی افزایش قابل توجهی داشته است. بررسی‌های نشان می‌دهد ۱۳ میلیون فرد بزرگسال در انگلیس برای پرداخت قبوض خانه هایشان با مشکلاتی مواجه هستند. درواقع، بحران هزینه‌های زندگی و افزایش نرخ‌های بهره‌های بانکی، افراد بیشتری را در انگلیس در چنگال فقر گرفتار کرده است.

بر اساس تحلیل‌های جدید، تعداد خانوارهای انگلیسی که با بدهی‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند، از سال ۲۰۱۷ تاکنون، هفتاد و پنج درصد افزاایش یافته است. یک موسسه خیریه با عنوان عدالت در بدهی‌ها Debt Justice، که علیه بدهی‌های ناعادلانه مبارزه می‌کند، در تحقیقات خود پی برده است که حدود ۱۲.۸ میلیون بزرگسال در انگلیس قادر به پرداخت به موقع بهای قبوض خود نیستند یا پرداخت قبوض خود را بار سنگینی برای خودشان می‌دانند. این سازمان خیریه، اقدام فوری برای جلوگیری از گرفتار شدن هرچه بیشتر مردم در فقر را خواستار شده است.

این درحالی است که بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته، نرخ بهره‌های بانکی را به ۵ درصد افزایش داد که بالاترین رقم در ۱۵ سال گذشته است. انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس تا پایان سال جاری، نرخ بهره‌های بانکی را تا ۶.۲۵ درصد افزایش دهد.

به گفته کارشناسان و فعالان اجتماعی دولت انگلیس چشم خود را به روی بحران بدهی عظیم خانوارها بنده است که میلیون‌ها نفر را با سرعتی سرسام‌آور گرفتار کرده است.

سوابق موجود نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ حدود ۷.۷ میلیون بزرگسال در انگلیس بیش از حد بدهکار بودند به این معنی بود که آن‌ها توان بازپرداخت تعهدات اعتباری خود را برای مدت سه ماه یا بیشتر از دست داده بودند یا پرداخت قبوض خود را بار مالی سنگینی می‌دانستند. این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۹.۶ میلیون رسید و در ژانویه سال جاری به ۱۲.۸ میلیون نفر رسیده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که بحران هزینه‌های زندگی و نرخ‌های بهره بالا، خطر گرفتار شدن مردم در فقر را بشیتر می‌کند و در سال‌های آینده به شکل عامل فشار بر اقتصاد انگلیس عمل می‌کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha