۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
هوشمند شدن شهرها دستگاه های دولتی را به دنبال خود می کشد
معاون وزیر کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه شهر هوشمند:

هوشمند شدن شهرها دستگاه های دولتی را به دنبال خود می کشد

تهران- چهارمین نمایشگاه شهر هوشمند به منظور نمایش توانمندی های شرکت های دانش بنیان، شهرداری ها و شرکت های فعال در زمینه دیجیتال و هوش مصنوعی با حضور معاون وزیر کشور در مصلی تهران افتتاح شد.

بازار، گروه استان‌ها: چهارمین نمایشگاه شهر هوشمند به منظور نمایش توانمندی های شرکت های دانش بنیان، شهرداری ها و شرکت های فعال در زمینه دیجیتال و هوش مصنوعی با حضور مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور در مصلی تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با مشارکت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته توانمندی های حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار شد، شرکت های فعال در زمینه دیجیتال، هوش مصنوعی و دانش بنیان به نمایش آخرین تولیدات خود پرداختند.

محورهای عنوان شده برگزاری این نمایشگاه مواردی نظیر حمل و نقل هوشمند، امنیت هوشمند، توسعه نرم افزارهای توسعه شهری در قالب سلامت، آموزش و پرورش مخابرات و... بوده است.

شهر هوشمند

ورود کلانشهرها به حوزه دیجیتال

معاون وزیر کشور پس از افتتاح و دیدار از غرفه های این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار بازار در مورد زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق یافتن اهداف نمایشگاه گفت: شهرهای کلانشهر ورود خوبی به این موضوع داشته اند اما متاسفانه در زمینه هوش مصنوعی که جدیدا بسیار مورد توجه دانشمندان قرار گرفته در کشور ما زیاد استقبال نشده است.

مهدی جمالی نژاد ادامه داد: باید بتوانیم از ابزارهای نوین و ایده های خلاقانه استفاده کنیم به همین منظور در این نمایشگاه صد غرفه به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه باید این نوع شرکت ها بیشتر درگیر این موضوعات شوند و بالطبع آن شهرداری ها نیز همکاری با دانش بنیان ها کرده و به عنوان موتور محرکه پیشرفت کشور اگر به دانش آی تی متصل شوند بیشتر می توانیم شهر های هوشمند را در کشور داشته باشیم، تاکید کرد: هوشمند و دیجیتالی شدن شهرداری ها به دنبال آن دستگاه های دیگر نیز پا در این عرصه خواهند گذاشت.

معاون وزیر کشور یکی از مهم ترین برنامه های کشور همین موضوع است، سازمان شهرداری ها پشتکار و اراده خوبی دارد و وزارت کشور نیز از این موضوع حمایت می کند و سعی می کنیم تا شهرها را بتوانیم به سمت تبدیل شدن به شهر هوشمند سوق دهیم.

یادآور می شود چهارمین نمایشگاه شهر هوشمند در مصلی تهران از تاریخ ۱۱ الی ۱۳تیر ماه برگزار می شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha