۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
نظام تعرفه‌گذاری خدمات دریایی و بندری بازطراحی می‌شود
عضو هیات‌عامل سازمان بنادر:

نظام تعرفه‌گذاری خدمات دریایی و بندری بازطراحی می‌شود

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری دقیق قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی این سازمان، گفت: ۸۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در این زمینه به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش تخصصی ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری که با حضور شرکت‌های دریایی و بندری داخلی و بین‌المللی برگزار شد، اظهار داشت: فرصتی برای طرح موضوعات تخصصی در حوزه بندری فراهم شده و این فرصت بسیار ارزشمند است چرا که تمامی مسئولان بخش مدیریت کالا، خدمات وابسته و بخش دریایی و بندری که در کشور فعال هستند کنار یکدیگر جمع شده‌اند و این اتفاق برای سازمان بنادر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هدف سازمان بنادر و دریانوردی، طرح مسائل تخصصی است و باید فهم و نقطه مشترک بین سازمان بنادر و بخش خصوصی ایجاد شود تا در راهبردهای کلان حمل‌ونقل دریایی از سوی این سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شرایط تحریم فضای متفاوتی را در حوزه حمل‌ونقل دریایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به صورت دقیق و موشکافانه، قراردادهای بندری و دریایی را بازنگری کرده یا مورد توجه قرار داده است تا امکان فعالیت مستمر شرکت‌های خدمات دریایی و بندری وجود داشت باشد.

اسلامی با بیان اینکه قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری ۸۰ قرارداد به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته و در برخی موارد با اصلاح قراردادها، امکان ادامه فعالیت برای شرکت‌های مربوطه فراهم شده است و در بخش اپراتوری و خدمات بندری نیز همین روند ادامه خواهد یافت تا امکان فعالیت در حوزه اپراتوری و بندری میسر شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه نظام تعرفه‌گذاری سالیان متمادی است در حوزه دریایی و بندری جاری است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی سالیان گذشته به ویژه سال ۱۴۰۱ تلاش کرده است تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود اما ظرفیت‌ها در این بخش محدود است.

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه پروژه بازطراحی نظام تعرفه خدمات دریایی و بندری مدنظر قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های دارای کارکرد موثر در حوزه حمل‌ونقل دریایی باید مدنظر قرار گیرد و در راستای تحقق آن گام برداریم.

اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مقوله دیپلماسی اقتصادی در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: این مقوله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به صورت ویژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است؛ از کشورهای حوزه CIS گرفته تا کشورهای همسایه ایران، هدفگذاری لازم صورت گرفته است و شاهد افزایش‌ همکاری‌های مشترک در حوزه حمل‌ونقل دریایی خواهیم بود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقاء ایمنی و استاندارسازی عملیات بندری، بیان کرد: موضوعات مربوط به ایمنی و فعالیت‌های استانداردسازی در بنادر نباید تحت تاثیر مسائل مختلف قرار گیرد و باید بدانیم که وضعیت بنادر کشور در این حوزه سطح مطلوبی دارد اما در عین حال با چالش‌های جدی در بخش نیروی انسانی، آموزش، رعایت مقررات و هزینه نهایی مواجه هستیم که نباید از آن غافل بمانیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مقوله کالاهای خطرناک در حمل‌ونقل دریایی و بندری، گفت: الزامات و آموزش‌ها در حوزه کالاهای خطرناک برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha