۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
تداوم کشاورزی گلستان مشروط به استفاده از روش آبیاری نوین است
مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان:

تداوم کشاورزی گلستان مشروط به استفاده از روش آبیاری نوین است

گرگان- فرامرزی، مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان با بیان اینکه کشاورزی در گلستان به روش سنتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به شرایط خشکسالی، کشاورزی در گلستان تنها با روش آبیاری نوین میسر می شود.

نسترن فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ازآنجایی‌که بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد به نظرم باید نسبت به مدیریت مصرف در این حوزه توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان با بیان این نکته که در حال حاضر کشاورزی در گلستان به روش سنتی انجام می‌شود، افزود: با توسعه آبیاری نوین می‌توان مصرف آب در این بخش را مدیریت کرد.

او معتقد است: در آبیاری به روش سنتی علاوه بر هدررفت آب، استفاده بهینه هم نمی شود زیرا در کشاورزی برخی اراضی دارای پستی‌وبلندی است که این باعث می‌شود تا بعضی زمین‌ها به‌خوبی آبیاری نشود و در برخی ماندآبی ایجاد شود.

فرامرزی ضمن یادآوری این مطلب که میزان نیاز گیاه به آب در دوره‌های مختلف رشد متفاوت است، افزود: تأمین این نیاز از طریق آبیاری سنتی غیرقابل‌کنترل است درحالی‌که در آبیاری نوین می‌توان این موارد را به‌خوبی مدیریت کرد؛ حتی زمان آبیاری میزان آب موردنیاز به گیاه قابل‌کنترل است.

او به استفاده از آبیاری نوین در صنعت کشاورزی گلستان تاکید کرد و گفت: امسال گندم به دلیل شرایط آب‌وهوایی و خشکسالی عملکرد پائینی داشت تاجاییکه در بخش کشت دیم برداشت بین یک و نیم و تا یک و ۷۰۰ تن بود درصورتی‌که این عدد در سال‌های گذشته چهار تن بوده است.

فرامرزی با تاکید بر این مطلب که در شرایط خشکسالی ناگزیر به استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین هستیم، اضافه کرد: این روش مزایایی هم دارد. به‌عنوان‌مثال آبیاری قطره‌ای علف هرز مزرعه کاهش می‌یابد که این منجر به کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد زیرا برای وجین علف از کارگر یا سموم باید استفاده کرد.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha