۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر| آهن‌آلات به کشورهای همسایه صادر شد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با بازار:

رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر| آهن‌آلات به کشورهای همسایه صادر شد

خرمشهر- عسکری، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۸۳۲ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته است‌.

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گزارش مقایسه‌ای تخلیه و بارگیری اداره کل بندر و دریانوردی تا خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه انجام گرفت.

وی عنوان کرد: بر همین اساس تا پایان خرداد ماه سال جاری، ۸۳۲ هزارتن عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۶۰۳ هزارتن انجام گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با توجه به آمار فوق، عملیات تخلیه و بارگیری سال جاری (سه ماه ابتدایی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۸ درصدی داشته است.

عسکری ادامه داد: از بین این عملیات تخلیه و بارگیری سه ماهه اول سال جاری، ۷۲ درصد سهم کلینکر، ۲۳ درصد سهم کالای عمومی و ۵ درصد سهم کانتینر است.

وی بیان کرد: عملیات صادرات کلینکر با ۲ پست اسکله در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، نست به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر توضیح داد: در این سه ماه ابتدایی سال، ۳۶ هزار و ۷۹۴ کامیون در بندر خرمشهر تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

عسکری با اشاره به صادرات آهن‌آلات (میله‌گرد) از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه، بیان کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته در سه ماهه ابتدایی سال ۱۰۸ هزار و ۷۵۵ تن آهن‌آلات از طریق بندر خرمشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha