۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
توسعه همکاری‌های ترانزیتی روی میز مشترک گمرک ایران و ایرو
در دیدار مقامات گمرک با نماینده ایرو عنوان شد

توسعه همکاری‌های ترانزیتی روی میز مشترک گمرک ایران و ایرو

مسائل مشترک فی مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی حمل و نقل جاده‌ای (ایرو) و توسعه همکاری‌های ترانزیتی رویه تیر در نشست مشترک مقامات دو سازمان مورد تبادل نظر دوجانبه قرار گرفت.

به گزارش بازار، اعضای سازمان بین المللی حمل و نقل جاده‌ای و مقامات گمرک ایران در تهران مسایل مشترک در حوزه ترانزیت و بر گسترش استفاده از رویه تیر تاکید کردند.

ابراهیم نقدی معاون حقوقی و نظارت گمرک در ابتدای این نشست مشترک بر اهمیت و اولویت اجرای رویه تیر تاکید کرد و افزود: اقداماتی که گمرک در چند ساله اخیر در حوزه گسترش رویه تیر انجام داده نشان دهنده توجه گمرک ایران به استفاده از E_TIR است.

نقدی همچنین از شکل گیری کارگروه مشترک با سازمان‌های همجوار برای روانسازی عملیات ترانزیتی و گمرکی در مرزها خبر داد.

وی در ادامه لازمه توسعه بیشتر رویه تیر در کشورمان را به سیاست‌های تجاری کشورهای مبدا و مقصد مرتبط دانست و علاقه مندی ایران به فعال سازی فرایند استفاده از تیر در کشور عراق به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران را به نمایندگان ایرو اعلام کرد.

نماینده ایرو نیز که در این نشست شرکت داشت، با اشاره به گسترش رویه تیر در آسیای مرکزی در سال‌های گذشته ابزار داشت: اقدامات چند ساله اخیر ایرو در راستای گسترش‌ای _تیر و به روز کردن دستورالعمل‌های آن معطوف شده و ما در این خصوص از گسترش تبادلات تجاری از طریق ایران استقبال می‌کنیم.

به گفته وی هنوز تا فراگیری استفاده از رویه تیر فاصله داریم و باید تلاش کنیم با کمک ایران و سایر کشورهای همسایه در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی تبادل اطلاعات در زمینه واردات و صادرات بین گمرکات کشورهای همسایه و تبادل تجربیات بسیار تاثیرگذار دانست و از همکاری‌های گمرکی بین دو کشور ایران و عراق و ارایه اطلاعات گمرکی بین دو کشور استقبال کرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌هایی که طی سال‌های اخیر در جهت گسترش همکاری‌های گمرکی در منطقه آسیای مرکزی صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین دیدارها به طور مستمر سبب انتقال تجارب و بهبود همکاری‌ها و رفع موانع می‌شود.

در این نشست مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل و روابط عمومی، مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک و نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha