۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
صادرات به آفریقا رونق می‌گیرد
رایزن سابق بازرگانی در آفریقای جنوبی:

صادرات به آفریقا رونق می‌گیرد

رایزن سابق بازرگانی در آفریقای جنوبی پیش‌بینی کرد: با اهتمام دولت و بخش خصوصی شاهد این رشد در سال جاری نیز خواهیم بود.

به گزارش بازار، ‌ مهرداد سیادت نسب رایزن سابق بازرگانی در آفریقای جنوبی و کارشناس مسائل اقتصادی، اظهار کرد: آمارهای سه‌ماهه صادرات در سال جاری نشان می‌دهد که با وجود ۲۴ درصد رشد وزنی صادرات، اما بین ۸ تا ۹ درصد کاهش ارزشی صادرات را داشتیم و علتش هم برگشت ارز حاصل از صادرات و صادرات در مقابل واردات است.

وی با اذعان به فعالیت‌های مثبت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی افزود: ارتباطات تجاری ایران در حال حاضر از جنوب شرق آسیا تا آفریقا و آمریکای جنوبی را دربرگرفته و آثار آن هم به‌تدریج خودش را در قالب آمارهای صادراتی و ارتباطات تجاری نشان خواهد داد.

رایزن سابق بازرگانی در آفریقای جنوبی، انجام صادرات را با وضعیتی که بر تجارت ایران حاکم است بسیار سخت و دشوار خواند و درعین‌حال گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ میلیارد صادرات و ۵۹ میلیارد واردات داشتیم که این نشان می‌دهد با وجود همه مشکلات تحریمی و چالش‌های حمل‌ونقل و انتقال کالا و پول، رشد تجاری خوبی کسب کردیم.

سیادت نسب در مصاحبه با رادیو گفت وگو، با اشاره به رشد ۳۰ درصدی صادرات از ایران به آفریقا اظهار کرد: صادرات ما به آفریقا در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که امیدوارکننده است و خوش‌بین هستیم که با اهتمام دولت و بخش خصوصی شاهد این رشد در سال جاری نیز باشیم.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باتوجه‌به اینکه صادرات تک ساحتی نیست و تابعی از عواملی، چون تولید و سیستم حمل‌ونقل و نظام بانکداری و فضای کسب‌وکار است؛ لذا باید انتظارات و توقعاتمان متناسب با شرایط حاکم بر تجارت کشور باشد؛ اما در مجموع بنده خوش‌بین هستم و امیدوارم که با برنامه‌های ترویجی دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد بهبود روند تجاری و مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر حوزه‌های اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha