۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
سرقت بیش از ۶۵۶ میلیون دلار رمزارز طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳
یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بلاکچین اعلام کرد

سرقت بیش از ۶۵۶ میلیون دلار رمزارز طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳

شرکت تحقیقات بلاکچین «بیوسین» با انتشار گزارشی آماری از سرقت بیش از ۶۵۶ میلیون دلار رمزارز در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت تحقیقات بلاکچین «بیوسین» با انتشار گزارشی آماری از سرقت بیش از ۶۵۶ میلیون دلار رمزارز در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت بیوسین عامل این سرقت ها را انواع عملیات هکری، اسکم ها و تروجان هایی اعلام کرده که به سیستم یا کیف پول کاربران وارد شده اند. گفته می شود از مجموع رقم یاد شده، ۴۷۱ میلیون دلار از طریق حمله سایبری به ۱۰۸ پروتکل بلاکچینی و ۱۰۸ میلیون دلار نیز از طریق انواع فیشینگ به سرقت رفته است.

با اینحال، گزارش مذکور نشان می دهد که میزان حملات هکری به نسبت سه ماهه نخست سال گذشته میلادی کاهشی محسوس داشته است.

در این گزارش همچنین آمده است: تقریبا حدود ۲۱۵ میلیون دلار توکن به سرقت رفته بازیابی شده که به معنای بازیابی ۴۵.۵ درصد از مجموع توکن های سرقتی است. این در حالیست که کل تعداد توکن های مسروقه در سال ۲۰۲۲ تنها ۸ درصد آن بازیابی شده است.

بیوسین در گزارش خود همچنین از روند بهبود امنیت پروژه های بلاکچینی خبر داده و اعلام کرد که طی یک سال گذشته تنها یک پروژه بلاکچینی به طور کامل هک شده و در مجموع، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از دارایی های سرمایه گذاران از بین رفته که این میزان به نسبت سال های گذشته کمتر بوده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha