۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
عملکرد بنادر هرمزگان به مرز ۲۵ میلیون تن رسید
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:

عملکرد بنادر هرمزگان به مرز ۲۵ میلیون تن رسید

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۲۴ میلیون و ۹۸۱هزار تن انواع کالا طی سال جاری در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در خصوص عملکرد بنادر این استان در سه ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۲۴ میلیون و ۹۸۱هزار و ۷۰۶ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۲۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۷۷ تن مربوط به بندر شهید رجایی است.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۶ میلیون و ۶۲۱هزار و ۲۰۲ تن کالا غیرنفتی و هشت میلیون و ۳۶۰هزارو ۵۰۴ تن کالای نفتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی بارگیری کالای غیرنفتی در این بازه زمانی ادامه داد: در این مدت، بیش از نه میلیون و ۹۲۶هزار تن کالای غیرنفتی به کشورهای هدف صادر شده که ۵۴,۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌نژاد میزان صادرات کالای نفتی از بنادر استان هرمزگان را نیز دو میلیون و ۷۴۰هزار و ۳۶ تن و عملکرد ترانزیت کالای غیرنفتی در این مدت را نیز یک میلیون و ۶۰۱ هزارو ۶۷۹ تن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین میزان کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی را هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تن برشمرد که از این میزان پنج میلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۴۹ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است

کد خبر: ۲۲۸٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha