۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مالیات نباید فشاری برای تولیدکننده ایجاد کند| ضرورت توجه به سهم ایران در تجارت منطقه و جهان
رئیس‌جمهور:

مالیات نباید فشاری برای تولیدکننده ایجاد کند| ضرورت توجه به سهم ایران در تجارت منطقه و جهان

رئیس‌جمهور در بیست و هفتمین همایش روز «صنعت و معدن» گفت: رشد سرمایه گذاری، ماشین آلات تولید، تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر نشان دهنده حرکت به سمت رشد اقتصادی و تولید است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در بیست و هفتمین همایش روز «صنعت و معدن» که امروز شنبه ( ۱۰ تیر) برگزار شد گفت: اعیاد را به تبریک عرض می کنم، امیدوارم خداوند متعال در این اعیاد مبارک برکتاش را بر ما نازل کند.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز ملی صنعت و معدن تصریح کرد: روز ملی نماد توجه به صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی در کشور است لذا پرداختن به این حوزه در همه ایام سال باید مورد توجه باشد اما امروز توجهی خاص باید به این عرصه داشت.

رئیسی با بیان اینکه باید از صنعتگران برای رشد تولید تشکر کنم، گفت: باید به مزایای مطلق و نسبی کشور ما در این حوزه و مشکلات موجود پرداخته، سخنان صنعتگران شنیده شود و به خواستشان توجه شود. توجه به سهم ایران در تجارت منطقه و جهان از دیگر مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد و موانع برداشته شود.

وی افزود: رشد سرمایه گذاری، ماشین آلاتِ تولید، تولید، اشتغال و رشد اقتصادیِ کشور در ماه‌های اخیر نشان دهنده حرکت به سمت رشد اقتصادی و تولید است. صنعتگران به این نتیجه رسیده اند که رشد تولید را باید همراه با دانش پی گیری کنند. باید از همت صنعتگران که تلاش می کنند به صورت کمی و کیفی کار تولید را با جدیت دنبال کنند تقدیر کنم.

رئیس جمهور گفت: تجلیل از مقام صنعتگران، معدن کاران، تجار و فعالان اقتصادی حتما نباید مختص این جلسات باشد اساس کار این است که مشکلات را حل کنیم در این دولت تصمیم جدی برای حل مشکلات وجود دارد.

وی افزود: تاکید این است که کار صنعت و معدن در کنار دانشگاه پی گیری شود که در نهایت به رشد تولید و اقتصاد در کشور منجر می شود.

مسأله تامین مالی دیگر موضوع مورد تاکید رئیس جمهور بود، رئیسی تصریح کرد: تامین مالی و گردش مالی برای صنعتکاران ضرورت است باید این اقدام به گونه ای انجام شود که احساس کمبود نکند.

وی افزود: مسأله دیگر تشویق های مالیاتی است؛ سال اول دولت ۵ درصد تشویق مالیاتی برای تولید در نظر گرفتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷ درصد معافیت مالیاتی در نظر گرفتیم. باید توجه داشت مالیات برای تنظیم گری است؛ اگر در صنعت مشکلی ایجاد شود از طریق همین مالیات هاست که مشکلات برطرف می شود. از طرفی مالیات نباید فشار و تحمیلی برای تولید کننده ایجاد و فشاری را به او تحمیل کند.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha