۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کشاورزان با هزینه شخصی کانال‌های انتقال آب را بازگشایی می‌کنند
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس:

کشاورزان با هزینه شخصی کانال‌های انتقال آب را بازگشایی می‌کنند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: کشاورزان در آغاز فصل کشت باید با هزینه خود و اجاره تجهیزات سردهنه کانال‌ها را بازگشایی می‌کنند تا بتوانند آب را به اراضی کشاورزی خود انتقال دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبداله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: حوزه انتخابیه اینجانب شامل شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون محروم و از امکانات ضروری در تمامی زمینه ها به میزان کافی برخوردار نیستند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و دامپروری می‌توان با انجام اقداماتی مردم را ازمشکلات حوزه اشتغال و بیکاری نجات داد، ادامه داد: شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون دارای زمین و آب کافی می‌باشند و با توجه به بکر بودن کوهستان‌های سرسبز آن برای دامپروری مناسب است، کوه‌های این مناطق علی‌رغم اینکه در استان خوزستان قرار دارند در تابستان نیز دارای پوشش برف بوده و دمای هوا حداقل ۶ درجه پایین‌تر از مرکز استان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های باغملک و صیدون پنج رودخانه پر آب جریان دارند و در سال‌های ترسالی دارای آب فراوانی هستند و زندگی مردم از طریق آب جاری این رودخانه‌ها تامین می‌شود، عنوان کرد: حدود ۲۵۰ کانال کشاورزی در حوزه انتخابیه من وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های باغملک و صیدون ایجاد شده اند که آب را از رودخانه‌ها به صورت سنتی به زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی‌های سال‌های اخیر و با توجه به شیب تند رودخانه‌ها سردهنه کانال‌ها از بین می‌رود، کشاورزان با از بین رفتن سردهنه کانال‌ها نمی‌توانند از آب جاری استفاده کنند، ادامه داد: کشاورزان در آغاز فصل کشت باید با هزینه خود و اجاره تجهیزات سردهنه کانال‌ها را بازگشایی می‌کنند تا بتوانند آب را به اراضی کشاورزی خود انتقال دهند و این مسئله به مشکلی برای مردم تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان آیا حرفی برای گفتن در این خصوص دارند، آیا خدمتی را در این راستا انجام داده است تا به مردم ارائه کند، عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم و عضو کمیسسیون کشاورزی مجلس از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گلایه دارم.

ایزدپناه با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تذکر می‌دهم، روی کاغذ به صورت مکتوب بنویسید که چه کارهایی برای مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب انجام داده‌اند، گفت: به کشاورزان گفته می‌شود که اقدام به کشت برنج نکنند درحالی که آب رودخانه کافی و جاری است و عبور می‌کند، سال گذشته حتی یک کیسه کود در اختیار کشاورزان قرار نگرفته و مجبور به تامین کود با چندین برابر قیمت کرده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در مدت اخیر هیچ عملکردی و اقدامی در حوزه کشاورزی و دامپروری در حوزه انتخابیه خود مشاهده نکرده‌ام و هر اتفاقی صورت گرفته توسط خود مردم بوده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha