دستگاه دیپلماسی باید کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد
رئیس اتاق همدان در نشست با سفیر ایران در سوئد:

دستگاه دیپلماسی باید کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد

مرتضایی، رئیس اتاق همدان می‌گوید: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که وزن دیپلماسی اقتصادی را در مأموریت‌های خود افزایش دهد و کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق همدان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد، ظرفیت‌های مشـترک همکاری در راستای توسعه صادرات استان همدان به اروپا به‌خصوص سوئد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان در این نشست ضمن تشریح پتانسیل‌های عمده صـادراتی همدان برای تقویت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه با سوئد، گفت: محصولات باکیفیتی در حوزه معدن، کشاورزی، باغی و صنایع‌دستی در استان همدان وجود دارد که با ایجاد بستر مناسب برای صادرات، ارزآوری خوبی برای استان خواهد داشت.

مرتضایی اظهار کرد: همکاری سفارت‌خانه‌های ایران در سایر کشورها، ابزار مناسبی برای توسعه تجارت خارجی کشور است و از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که وزن دیپلماسی اقتصادی را در مأموریت‌های خود افزایش دهد و کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد.

همچنین حجت‌الله فغانی سفیر ایران در سوئد گفت: برگزاری تور اقتصادی برای سفرای کشورهای مختلف به همدان، گام مهمی برای توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

فغانی اظهار کرد: سفرای دولت سیزدهم در کشورهای مختلف جهان، افراد آشنا با مسائل اقتصادی هستند که جای خرسندی و مباهات دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این نشست گفت: هدف از تشکیل این نشست آشنایی و ایجاد ارتباط دوجانبه است و امیدواریم به زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او افزود: محصولات ارگانیک همدان بسیار باکیفیت هستند و از ماندگاری بالایی برخوردارند که قابلیت صادرات به کشورهایی نظیر سوئد را دارند.

استاندار همدان افزود برخی از محصولات استان مانند گردو، کشمش و سیر که ثبت جهانی شده‌اند، پتانسیل‌های خوبی برای صادرات به کشورهای نوردیک هستند.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha