۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
 عضویت کامل ایران در نشست آتی شانگهای رسما اعلام می‌شود
دبیرکل شانگهای:

عضویت کامل ایران در نشست آتی شانگهای رسما اعلام می‌شود

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفت: عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان رسما اعلام می‌شود و از ۱۳ تیر از همه حقوق کشورهای عضو برخوردار خواهد بود.

به گزاذش بازار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز (جمعه) نهم تیر ماه در تماس تلفنی با «ژانگ مینگ»، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و همچنین نشست آتی این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همکاری دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای تکمیل فرآیند عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی ایران برای حضور در نشست آتی این سازمان که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خبر داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های گسترده دولت، مجلس و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهیه و تصویب اسناد مربوط به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای، اظهار داشت: اطمینان دارم که عضویت نهایی ایران یک ظرفیت جدید و فزاینده در اختیار سازمان همکاری شانگهای قرار خواهد داد.

امیرعبداللهیان همچنین از معرفی رسمی هماهنگ کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان در هفته آتی خبر داد.

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفت‌وگو، ضمن ابراز خرسندی از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، تأکید کرد: عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان، به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از تاریخ چهارم جولای (۱۳ تیرماه) جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق مربوط به کشورهای عضو سازمان برخوردار خواهد بود.

دبیرکل سازمان همکای شانگهای، همچنین نقش ایران در پیشبرد اهداف سازمان همکاری شانگهای را مهم خواند و اظهار داشت: این باعث افتخار من است که فرآیند عضویت دائم ایران، در زمان مدیرکلی اینجانب بر این سازمان صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha