۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
 اتحادیه‌های بین‌المللی مراودات پولی و مالی را تسهیل می‌کند

اتحادیه‌های بین‌المللی مراودات پولی و مالی را تسهیل می‌کند

نماینده مجلس گفت: اتحادیه‌های بین المللی مانند اتحادیه پایاپای آسیایی براساس نیاز کشور مراوادات پولی و مالی را تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت همگرایی اتحادیه پایاپای آسیایی با سایر اتحادیه‌های اقتصادی گفت: کشور ما در شرایط تحریم به سر می‌برد و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده، اتحادیه‌های بین المللی می‌تواند در این زمینه هم برای ما و هم دیگر کشورهای که در شرایط مشابه قرار دارند، کمک کننده باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از بزرگترین تحریم‌های تاریخ کشور ما تحریم‌های بانکی و قطع سوئیفت است، کشورهایی که در این مجموعه قرار دارند، به نحوی طعم تحریم در مقابل ایالت متحده آمریکا را چشیده اند، بنابراین نشستن کنار هم و بررسی مشکلات منطقه‌ای و جایگزینی و حل مسئله می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

نماینده مردم سبزوار در این رابطه اظهار داشت: ارتباط راهبردی در برخی از مسائل می‌تواند مشکلاتی از این جنس را در کشور حل کند، برهمین اساس نشست نمایندگان این کشورها با بانک مرکزی ایران و بررسی ابعاد اتفاقات ناگواری که یکسویه از طرف ایالات متحده بر افراد تحمیل می‌شود، به نحوی می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها بانکی که اثرات مستقیمی بر اقتصاد این کشورها خواهد داشت، کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در این خصوص بیان کرد: اتحادیه‌های بین المللی مانند اتحادیه پایاپای آسیایی مراوادات پولی و مالی را تسهیل می‌کند و این دقیقا همان مسئله‌ای است که تجارت کشور به آن نیاز دارد. در شرایطی که ایالات متحده تحریم‌های یکسویه و یکطرفه علیه کشورها مخالف سیاست‌های خود را تصویب و اجرایی می‌کند، بسیاری از هم پیمانان اش هم در این مجموعه به دلیل ترس از مشکلات بعدی که وابستگی شدید به این کشور به وجود آورده، همراه می‌سازد، باید از چنین راهکارهایی استقبال به عمل آید.

محبی نجم آبادی در ادامه افزود: ایران می‌تواند با کشورهایی که توانمندی‌های مناسبی دارند و با سیاست‌های اقتصادی و دیپلماسی دولت از همخوانی برخوردار هستند، مشکلات کشور را در منطقه برطرف سازد و موضوع سلطه دلار را با ارزهای متقابل برطرف سازد.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha