۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
مذاکرات صنعتی ایران و چین در زمینه انتقال فناوری
معاون وزیر صمت در بازدید از واحدهای صنعتی چین تاکید کرد

مذاکرات صنعتی ایران و چین در زمینه انتقال فناوری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحدهای صنعتی چین بر ضرورت بسترسازی برای انتقال دانش و فناوری برای تحول در بخش صنعت کشورمان تأکید کرد.

به گزارش بازار، علی رسولیان در ادامه برنامه‌های سفر به چین با همراهی «سیدمصطفی هاشمی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از چهار واحد تولیدی و صنعتی در زمینه‌های تولید باتری های لیتیومی، انواع لامپ‌های روشنایی و تجهیزات برقی جهت استفاده در منازل، فروشگاه‌ها، کارخانجات و اماکن عمومی در شهر های گوانجو و جونگ شن در استان گواندوگ چین بازدید کرد.

در این بازدیدها که مدیران ارشد این کارخانجات و نیز مسولان استان گواندوگ حضور داشتند بر انتقال تکنولوژی و فناوری این کارخانجات به واحدهای صنعتی داخلی و نیز فراهم شدن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خطوط تولید بویژه صنایع فناوری بالا در شهرک‌های صنعتی کشور تاکید شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این بازدیدها بر ضرورت بسترسازی برای انتقال دانش و فناوری برای تحول در بخش صنعت تاکید کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در چارچوب ماموریت‌ها و رسالت‌های خود حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

«علی رسولیان» با بیان اینکه انتقال فناوری برای بهبود عملکرد یک بنگاه تولیدی یک ضرورت انکار ناپذیر است گفت: یکی از اهداف حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های خارج از کشور همین موضوع است.

وی، در ادامه با بیان اینکه بسترهای لازم در شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه گذاران طرح‌هایی که دارای فناوری‌های روز هستند فراهم شده است، گفت: در این زمینه از طرح‌های سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال و حمایت ویژه می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه کشورمان در حوزه‌های دانش‌بنیان از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و نرخ رشد بالا است، گفت: در مجموعه شهرک‌های صنعتی نیز بسترهای لازم برای استقرار واحدهای دانش بنیان تولید محور فراهم شده و روند استقرار این واحدها در سال گذشته شتاب گرفت.

وی، خواستار برقراری تعاملات بین واحدهای صنعتی ایران با مجموعه‌های تولیدی دارای فناوری در چین شد و گفت: در این زمینه این سازمان نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha