۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
صادرات از گمرکات کردستان ۶۹ درصد رشد یافت
ناظر گمرکات کردستان:

صادرات از گمرکات کردستان ۶۹ درصد رشد یافت

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان طی دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۶۹ درصد افزایش پیدا کرد.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار میزان صادرات گمرک باشماق را طی دو ماهه امسال ۴۳۳ هزار و ۷۲۷ تن کالا به ارزش ۱۴۵ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۰۸ دلار اعلام کرد و  اظهار داشت: میزان صادرات از این گمرک از لحاظ وزنی ۱۰۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی  با اشاره به اینکه صادرات سایرگمرکات هم از گمرک باشماق و بانه انجام می شود، افزود: میزان صادرات سایر گمرکات در استان ۱۶۹ هزار و ۱۲۸ تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۱۲ هزار و ۲۷ دلار بوده که از این میزان ۱۶۴ هزار و ۶۵۷ تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۶۹ دلار آن از مرز باشماق صادر شده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: این میزان کالای صادر شده از مرز باشماق نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۵ درصد از نظر وزنی و هفت درصد از لحاظ دلاری افزایش داشته است.

رحمانی‌پور اضافه کرد: کل صادرات خروجی از گمرکات کردستان ۶۸۵ هزار و ۷۹۳ تن به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۸۵ دلار بوده که نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته از لحاظ وزنی ۶۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۲٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha