۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
۷۵۸ دستگاه کمباین کار برداشت غلات در ایلام را انجام می دهند
رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

۷۵۸ دستگاه کمباین کار برداشت غلات در ایلام را انجام می دهند

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در حال حاضر ۷۵۸ دستگاه کمباین کار برداشت غلات در مناطق مختلف ایلام را انجام می دهند.

آذرنوش عموزاه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی امیدوار است با تمهیدات اندیشیده شده در خصوص انتقال تعداد ۶۰۰ دستگاه کمباین مهاجر از استان های فارس، کردستان، همدان، کرمانشاه، آذرغربی و شرقی، خراسان رضوی، لرستان و... به کارگیری تعداد ۱۵۸ دستگاه کمباین بومی که در برداشت اغلب مناطق استان با موفقیت اقدام کرده اند، مابقی مزارع استان (که کمتر از ۸ درصد سطوح غلات پاییزه را تشکیل می‌دهد) را نیز در زمان مناسب برداشت کند.

وی گفت: انتظار می رود که کشاورزان استان با رعایت نوبت برداشت و عقد قراداد و پرداخت به موقع هزینه برداشت کمباین داران و کسب رضایتمندی آنان نسبت به برداشت مزارع خود اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام در مورد مشکلات کشاورزان شهرستان چرداول نیز اضافه کرد: تا کنون بیش از ۹۰ درصد مزارع گندم آبی و دیم بخش های زاگرس و شباب در شهرستان چرداول با بهره‌گیری از تعداد ۳۳ دستگاه کمباین بومی ( ۲۴ دستگاه آن بومی بخش آسمان آباد) و ۷۵ دستگاه کمباین مهاجر و با سرعت مطلوب برداشت شده است.

وی گفت: عملیات برداشت مکانیزه در بخش آسمان آباد نیز با توجه به اقلیم معتدل آن منطقه و همزمان با سایر مناطق هم اقلیم در سطح کشور، کمتر از یک هفته است که از مزارع جو و گندم های زودرس و پیش کاشت آغاز شده و در زمان مطلوب و پیش بینی شده به اتمام خواهد رسید.

عموزاده اضافه کرد: بخش آسمان آباد یکی از قطب های کمباین داران بومی استان بوده و هر ساله کمبایندارا این منطقه علاوه بر برداشت مزارع شهرستان در برداشت سایر نقاط استان نیز مشارکت مؤثر دارند، لذا تصور و القای کمبود کمباین در این بخش غیر دقیق و در تضاد با استانداردهای کشوری و جهانی و زمان طلایی برداشت است.

وی در خصوص آتش سوزی منطقه آسمان آباد نیز افزود: با توجه به اینکه کمتر از یک هفته از آغاز زمان مناسب برداشت گندم در منطقه سپری شده و زمان مناسب برداشت بین یکماه تا ۴۵ روز متفاوت است، لذا هیچ‌گونه ارتباطی با کمبود کمباین ندارد و صرفاً حادثه‌ای غیر مترقبه و در اثر سهل انگاری به وقوع پیوسته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha