۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
فعالیت ۷۰۰ زن کارآفرین در لرستان/ ۱۵۰ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی فعال شد
مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان:

فعالیت ۷۰۰ زن کارآفرین در لرستان/ ۱۵۰ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی فعال شد

لرستان- پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان با بیان اینکه ۱۵۰ صندوق اعتباری خرد زنان در روستاهای استان فعال شده است، گفت: تسهیلات به تعاونی‌های زنان و همچنین زنانی که در اجرای طرح‌های اقتصادی مشارکت داشته‌اند پرداخت شده است.

ناهید پرویزپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان اظهارداشت: سند ارتقای وضعیت زنان نخستین سندی است که در طول انقلاب اسلامی در حوزه زنان تهیه و تدوین شده که این سند در استان با توجه به شرایط زنان تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: در این سند به موضاعات مختلفی از جمله تحکیم بنیان خانواده، آموزش، افزایش مشارکت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بهداشت و سلامت زنان، توانمند سازی زنان در همه عرصه ها و عدالت جنسیتی پرداخته شده است.

مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان عنوان کرد: تمام برنامه‌های حوزه زنان در دستگاهای اجرایی باید متناسب با اهداف و اولویت‌های تعیین شده در سند صورت پذیرد و به طور مداوم اقدامات دستگاه‌ها رصد و پایش گردد و در  سامانه ۱۰۱ عملکرد استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اشتغال زنان در استان تصریح کرد: حدود ۷۰۰ زن کارآفرین شهری و روستایی در استان مشغول به فعالیت اقتصادی هستند، با توجه به سیاست‌های دولت که بر توانمند سازی اقتصادی زنان تاکید فراوانی دارد حمایت‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات زنان کارآفرین لحاظ شده است که می‌توان به اعطای تسهیلات کم بهره به صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی و کمک به تاسیس و راه‌اندازی این صندوق‌ها در روستاها اشاره کرد.

پرویز پور با بیان اینکه ۱۵۰ صندوق اعتباری خرد زنان در روستاهای لرستان فعال شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات به تعاونی‌های زنان و همچنین زنانی که در طرح‌های هدفمندسازی اقتصادی مشارکت داشته‌اند پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان گفت: ساختار آموزش‌های لازم در حوزه کسب و کار برای زنان و دختران فارغ التحصیل دانشگاهی فراهم شده است.

وی اظهار داشت: همچنین دولت در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان اقداماتی از قبیل تسهیلات کم بهره به زوجین، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری دوره مهارت‌های زندگی برای زوجین جوان به ویژه ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، کلاس‌های آموزش فرزند پروری، ازدواج آسان و تشویق ازدواج‌های دانشجویی و همچنین غربالگری سلامت زوجین قبل از ازدواج انجام را در دستور کار دارد.

کد خبر: ۲۲٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha