۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
پیش از سفر به خارج از کشور این نکات را بدانید

پیش از سفر به خارج از کشور این نکات را بدانید

پس از خروج از مرزهای کشوری که در آن زندگی می‌کنید وارد دنیای جدیدی خواهید شد که ممکن است زمین تا آسمان متفاوت باشد. اما این سفر در کنار همه جذابیت‌ها نگرانی هم دارد.

به گزارش بازار، پس از خروج از مرزهای کشوری که در آن زندگی می‌کنید وارد دنیای جدیدی خواهید شد که ممکن است زمین تا آسمان متفاوت باشد. اما این سفر در کنار همه جذابیت‌ها نگرانی هم دارد. اگر با تور سفر کنید بخشی از این نگرانی‌ها کم می‌شود چون خیالتان راحت است که تنها نیستید. اما شاید دوست داشته باشید تنهایی دل به دریا بزنید و راهی یک تجربه خاص و شگفت‌انگیز شوید. پیش از سفر به کشورهای دیگر چه با تور و چه به صورت شخصی باید اطلاعات کسب کنید. در این نوشته نکات مهمی که قبل از سفر خارجی باید بدانید را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

برای دریافت ویزا آماده شوید

بعد از انتخاب مقصد برای سفر باید به فکر گرفتن ویزا باشید. ویزا یا روادید مجوز ورود به آن کشور است. اگر مقصد شما یک کشور غیرآسیایی باشد شرایط سخت‌تری برای گرفتن ویزا دارید و باید از چند ماه قبل اقدام کنید. اما برای کشورهای نزدیک و همسایه امکان گرفتن ویزای الکترونیک هم وجود دارد. کشورهایی مثل ترکیه، گرجستان، آذربایجان، عمان و هند ویزای فوری صادر می‌کنند. اگر با تور سفر کنید آژانس مسافرتی هزینه ویزا را از شما دریافت می‌کند و کارهای اداری آن را به عهده می‌گیرد.

پیش از سفر به خارج از کشور این نکات را بدانید

تحقیق درباره واحد پول و نرخ تبدیل ارز در مقصد

قبل از سفر باید درباره واحد پولی آن کشور و نرخ تبدیل آن به پول کشورمان یعنی ریال تحقیق کنید. درباره بانک‌ها و صرافی و شرایط تبدیل پول جستجو کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید و اگر صرافی یا بانک در کشور مقصد با قیمت بالاتری پولتان را تبدیل کرد از آن مطلع شوید. بهتر است علاوه بر دلار یا ریال مقداری از پول کشور مورد نظر را به همراه داشته باشید. چرا که در برخی کشورها تبدیل پول به سختی انجام می‌شود و بسیاری از اماکن گردشگری یا فروشگاه‌ها فقط واحد پول همان کشور را دریافت می‌کنند.

بررسی تعطیلات رسمی و رویدادهای کشور مقصد

قبل از سفر و تهیه بلیط هواپیما خارجی تقویم رسمی کشور مقصد را بررسی کنید. چون ممکن است در ایام تعطیلات یا مراسم‌های خاص، موزه‌ها و اماکن گردشگری تعطیل باشند. مزیت دیگر این کار این است که با جشن‌های رسمی و فستیوال‌های مختلفی که در آن کشور برگزار می‌شود آشنا خواهید شد. شرکت در جشنواره‌ها، فستیوال‌ها یا دورهمی‌ها لذت سفرتان را دو چندان می‌کند.

مطالعه آداب و رسوم آن کشور

مردم گوشه‌های مختلف دنیا فرهنگ‌ها و سنت‌های متفاوت و متنوعی دارند. آشنایی با این آداب و رسوم و بازدید از مراسم‌های خاص کشورها یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های هر سفر است. ممکن است رفتارهای عادی که در کشورمان داریم در برابر مردم کشورهای دیگر توهین‌آمیز باشد. پس بهتر است پیش از سفر درباره آداب و رسوم کشور مورد نظرتان آگاهی کسب کنید. این اطلاعات در برخورد با مردم محلی و همچنین در انتخاب لباس و پوشش در سفر به درد می‌خورد.

جستجوی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری

اگر با تور سفر کنید احتمالاً سفر شما از قبل برنامه‌ریزی شده و مشکلی نخواهید داشت. اما اگر سفر شما شخصی است بهتر است لیستی از دیدنی‌ها و اماکن گردشگری کشور مقصد تهیه کنید. شرایط خرید بلیط و هزینه‌های هر کدام را جستجو کنید. برخی از شهرها مثل استانبول گردشگر زیادی دارند و باید از روزهای قبل‌تر بلیط هواپیما تهران استانبول تهیه کنید.

از مدارک لازم و ضروری کپی تهیه کنید

در بعضی سفرها اتفاقات غیرمنتظره یا حتی ناگواری رخ می‌دهد. این اتفاقات هم بخشی از داستان سفر شما هستند و باید از پس آن‌ها بربیایید. ممکن است در سفر مدارک یا پاسپورتتان گم یا دزدیده شود. برای اینکه مشکلی پیش نیاید قبل از سفر از مدارکتان کپی تهیه کنید و آن را روی گوشی همراهتان ذخیره کنید و به یکی از نزدیکانتان بسپارید. نکته دیگر اینکه پیش از سفر، آدرس سفارت یا کنسولگری ایران در کشور مقصد را یادداشت کنید تا در صورت مشکل به آنجا مراجعه کنید.

میزان بار مجاز هواپیما را بپرسید

در سفرهایی هوایی شما مقدار بار معینی می‌توانید همراه داشته باشید. هر ایرلاین مقررات خاص خود را دارد. در صورتی که وزن بارهای شما بیش از حد مجاز باشد باید هزینه اضافه‌بار پرداخت کنید. برای اطلاع از میزان بار کافی است در اینترنت میزان بار مجاز کشور مقصد را جستجو کنید یا با آژانس گردشگری‌تان تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

پیش از سفر به خارج از کشور این نکات را بدانید

اپلیکیشن‌های مربوط به سفر را دانلود کنید

در سفر به کشورهای خارجی از دانلود و نصب اپلیکیشن‌های به درد بخور و کاربردی غافل نشوید. اپلیکیشن‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید رزرو انجام دهید یا درباره مکان‌های دیدنی اطلاعات کسب کنید و نظرات کاربران را بخوانید. اپلیکیشن‌هایی مثل تریپ ادوایزر و بوکینگ از محبوب‌ترین اپ‌های سفر هستند.

کتاب راهنمای سفر به آن کشور را تهیه کنید

جالب است بدانید که درباره بیشتر کشورهای دنیا کتاب راهنما نوشته و منتشر شده. با خرید یا دانلود این کتاب‌ها اطلاعات مفید و کاملی درباره کشور مقصدتان کسب می‌کنید. در گذشته اغلب این کتاب‌ها به صورت فیزیکی در بازار به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر نسخه اینترنتی آن‌ها هم موجود است.

حمل و نقل عمومی کشور مقصد را بررسی کنید

در سفر با تور همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده و به احتمال زیاد ترانسفر خواهید داشت. اما اگر تنها سفر می‌کنید باید اطلاعاتی درباره سیستم حمل و نقل کشور مورد نظر کسب کنید. در برخی کشورها هزینه تاکسی بسیار زیاد است و استفاده از مترو یا اتوبوس‌های شهری به صرفه‌تر است. پیش از سفر ایستگاه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس‌ها را بررسی کنید و نزدیک‌ترین آن‌ها را علامت بزنید.

درباره رومینگ و تماس خارج از کشور اطلاعات کسب کنید

بسیاری از مشترکان تلفن‌های همراه بعد از بازگشت از سفرهای خارجی با قبض‌های میلیونی مواجه می‌شوند. پیش از سفر درباره قوانین و هزینه رومینگ بین‌المللی برای سیم کارتتان اطلاعات کسب کنید. پیشنهاد بهتر این است که در سفر، از کشور مقصد سیم کارت اعتباری بخرید و برای ارتباط با عزیزانتان از تماس اینترنتی استفاده کنید.

شرایط آب و هوایی کشور مقصد را بررسی کنید

برای اینکه وسایلتان را با خیال راحت جمع کنید باید از شرایط آب و هوایی کشور مقصدتان اطلاعات کسب کنید. جستجو و آشنایی با اقلیم کشور مورد نظر در برنامه‌ریزی برای زمان سفر و بازدید از جاذبه‌ها اهمیت دارد.

نوع پریز برق کشور مورد نظرتان را جستجو کنید

اگر قبلاً به خارج از کشور سفر کرده باشید احتمالاً پریز برق‌های متفاوت آن‌ها را دیده‌اید. جالب است بدانید که حداقل ۱۰ نوع پریز متنوع در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. پیش از سفر، پریز برق کشور مورد نظرتان را جستجو کنید و آداپتور تهیه کنید تا بتوانید بدون مشکل وسایل الکترونیکی‌تان را شارژ کنید.

حرف آخر

سفر به خارج از کشور خصوصاً برای اولین بار هیجان و گاهی استرس به همراه دارد. برای اینکه دچار اتلاف هزینه و وقت نشوید بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. در این نوشته درباره نکات مهمی که باید قبل از سفر خارجی بدانید صحبت کردیم. البته اگر با تور سفر کنید نگرانی‌هایتان کمتر خواهد شد و سفر راحت‌تری را تجربه می‌کنید.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • -_- IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      بعضی حرفاتون درسته ولی بقیشون اضافیه مثل حمل و نقل مگه کشورای اروپایی با سفینه اینور و اونور میرن که بخوام راجع بهش اطلاعات کسب کنم؟؟؟؟