۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
بهسازی ۲۱ روستای کاشان برای توسعه گردشگری روستایی|«پنداس» مستندسازی می‌شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

بهسازی ۲۱ روستای کاشان برای توسعه گردشگری روستایی|«پنداس» مستندسازی می‌شود

اصفهان - دانایی نیا، معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: به منظور توسعه گردشگری روستایی شهرستان کاشان ۲۱ روستای دارای ارزش بافت تاریخی بهسازی می شود.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه کاشان اظهار داشت: کاشان در حوزه های مختلف فرهنگی، تاریخی، صنعتی دارای قابلیت های ویژه در حوزه گردشگری است که مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور و دنیا به سمت خود جذب می کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری روستایی طی سال های گذشته کمتر به آن پرداخته شده است، ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه های اداره میراث کاشان ظهور و بروز ظرفیت های زیاد گردشگری روستایی در منطقه کاشان است.

مستندسازی روستای پنداس

معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه روستای تاریخی پنداس کاشان به زودی مستندسازی می شود، تصریح کرد: این مهم به منظور ثبت ملی این روستا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ روستای منطقه کاشان که دارای بافت ارزشمند تاریخی است بازسازی و بهسازی می شوند، گفت: در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری روستایی زمینه را برای اشتغال روستاییان، رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس مهیا کنیم.

دانایی نیا خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی بهسازی روستاهای دارای بافت ارزشمند تاریخی کمیته احیای بافت تاریخی روستایی در شهرستان کاشان ایجاد شده است که مهمترین هدف آن حفاظت، احیا و مرمت بافت تاریخی و فضاهای کالبدی ارزشمند فرهنگی آن روستا است.

وی یکی دیگر از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه را ارتقای سطح کمی و کیفی روستاییان دانست و گفت: توسعه گردشگری روستایی با توجه به نقش مهم و موثری بافت با ارزش روستایی و معماری بومی دارای اهمیت است.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha