۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
شهرک صنعتی آرتاسبز نمین راه‌اندازی می‌شود
معاون استاندار اردبیل:

شهرک صنعتی آرتاسبز نمین راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فاز اول شهرک صنعتی آرتاسبز نمین با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

ارژنگ عزیزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به رغم شرایط کرونایی با تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی فاز اول شهرک آرتاسبز نمین که قرار بود در مدت ۶ تا ۹ ماه آماده بهره‌برداری شود، تا آخر تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای فاز اول این شهرک و راه‌اندازی چندین واحد تولیدی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: در این شهرک و در گام اول دو واحد تولیدی کاغذ از سنگ و همچنین لوازم آشپرخانه در قالب سه سوله افتتاح می‌شود تا توان تولیدی و اقتصادی استان در این بخش ارتقا یابد.

اعطای تسهیلات به سرمایه گذار طرح در کوتاهترین زمان
عزیزی تصریح کرد: با درخواست سرمایه‌گذار این شهرک صنعتی خصوصی قرار است با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات موردنیاز در کوتاهترین زمان در اختیار صاحبان طرح قرار گیرد.

وی ادامه داد: این مجموعه از لحاظ تامین برق، گاز و همچنین آب مشکلاتی داشت که با قول مساعد مدیران عامل این شرکت‌ها قرار شد مشکلات رفع و شهرک خصوصی آرتاسبز نمین از زیرساخت‌های مورد نیاز بهره‌مند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در مورد جاده دسترسی این شهرک بیان کرد: فرماندار نمین در سالجاری و از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای احداث این مسیر ارتباطی قول مساعد داده که در روزهای آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

تدارک زیرساخت‌ها در تقویت جهش تولید
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و تاکید مسئولان مبنی بر تقویت جبهه تولید در سطح ملی و استانی گفت: با برگزاری منظم و هفتگی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سعی‌مان بر این است تا از نزدیک شنونده مشکلات و نارسائی‌ها از زبان سرمایه‌گذاران و صنعتگران و کارآفرینان این عرصه باشیم تا به تدریج موانع و مشکلات رفع شود.

وی عمده این موانع را مربوط به درخواست صنعتگران در بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره، استمهال بدهی بانکی و مالیاتی و بیمه‌ای اعلام و اظهار کرد: در این زمینه و با توجه به شرایط کرونا در سطح ملی و استانی تصمیمات مناسب و شایسته‌ای گرفته شده تا ضعف‌ها و نارسائی‌ها رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اصلی‌ترین عامل تحقق شعار سال را اراده مضاعف سرمایه‌گذاران در افزایش توان تولید با بهره‌گیری از شرایط بازار داخلی و توان رقابتی در حوزه صادرات اعلام کرد و گفت: سعی بر این است تا نارسائی‌ها و مشکلات را با تقویت زیرساخت‌های موردنیاز و تامین منابع مورد تقاضای سرمایه‌ گذاران در بخش مالی فراهم کنیم که این امر به تقویت جبهه تولید کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha