۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
لزوم اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم کشور
وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد

لزوم اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای طرح غنی‌سازی مراتع و تامین علوفه در اراضی دیم می‌توانیم از خروج ارز جلوگیری کرده و نیاز داخل را تامین کنیم.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت افزایش بهره‌وری را یکی از مباحث مهم حوزه کشاورزی دانست و افزود: طرح کشت در دیمزارها یکی از راه‌های دستیابی به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: کشت در دیمزارها از فرامین مقام معظم رهبری است و وظیفه همه ما عمل به این فرامین است و وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود در ستاد وزارتخانه، استان‌ها، شهرستان‌ها و دور افتاده‌ترین دهستان‌ها طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را اجرایی کند.

وی همچنین به پیش‌بینی اقتصاددانان در خصوص چالش جدی کمبود مواد غذایی تا سال ۲۰۵۰ در دنیا اشاره کرد و گفت: کشورهای توسعه یافته با برنامه‌ریزی و سازماندهی، منابع و ظرفیت‌های موجود جهان را برای تامین غذا بکار گرفته‌اند تا در آینده با مشکل کمبود غذا مواجه نشوند و در صورتی که کشورهایی همچون ایران از هم اکنون چاره‌اندیشی نکنند، در مواجهه با بحران غذا آسیب‌پذیرتر خواهند بود.

نیکبخت بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی مکلف است در طرح جهش تولید دیمزارها دست یاری ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان مدیریت بحران را برای همکاری بفشارد و در این راستا با تامین انواع نهاده، بذر، کود، ماشین‌آلات کشاورزی و همچنین نظارت‌های فنی و اجرایی، به سمت پایدارسازی تولید گام برداشته تا کشاورز اطمینان خاطر یابد که این اقدامات در افزایش عملکرد تولید و معیشت او اثربخش است.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha