۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت تا فراسوی مرزهای کشور؛ «تلاش با برکت» صادر می شود
مدیرعامل بنیاد برکت در گفتگو با بازار مطرح کرد

اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت تا فراسوی مرزهای کشور؛ «تلاش با برکت» صادر می شود

ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: همکاری های خوبی را با مجامع بین المللی در راستای صادرات طرح «تلاش با برکت» برای توانمند سازی اقتصادی کشورهای همسایه ایران آغاز کرده ایم.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت؛ این نهاد مردمی که یکی از بازوان اصلی توانمندسازی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق کم برخوردار است و در تازه ترین اقدام خود یعنی «تلاش با برکت» قصد دارد طرح های اقتصادی اش را به کشورهای همسایه صادر کند تا آن ها هم به موضوع محرومیت زدایی در مرزهای خود با قدرت ورود کنند.

طرحی که در کشور خودمان با همکاری ۱۰ بانک عامل و سرمایه گذاری ۳۰ همتی (مشترک بانک ها و کمک خیرین) قرار است در راستای توانمندسازی مناطق کم برخوردار گام های مهمی را بردارد. اتفاق بزرگی که می تواند مشاغل خرد، کوچک و خانگی دارای ظرفیت را به کسب و کارهای متوسط تا بزرگ در آینده ای نه چندان دور تبدیل کند.

البته دامنه توسعه این طرح فقط به داخل کشور محدود نمی شود و قرار است طرح اولیه آن به کشورهای همسایه نیز صادر شود. طرحی که هر کشوری می تواند با الگو برداری از ایران، از آن در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر اقتصاد خود بهره ببرند.

«تلاش با برکت» در مسیر جهانی شدن

مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص این موضوع که تلاش با برکت قرار است چه گام مهمی در زمینه رونق اقتصادی کشور بردارد و چه نقشی را در عرصه بین المللی بازی می کند به خبرنگار بازار گفت: بنیاد برکت در حوزه کسب و کارهای خرد همکاری های خوبی را با مجامع بین المللی شروع کرده است.

با مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی نیز توافقات خوبی انجام داده ایم تا کشورهای همسایه هم در زمینه توانمندسازی اقدام کنند

وی افزود: در این راستا ضمن ارائه مدل های توانمندسازی بنیاد برکت در مجامع بین المللی، با مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی نیز توافقات خوبی انجام داده ایم تا کشورهای همسایه هم در زمینه توانمندسازی اقدام کنند.

ترکمانه با اشاره به اینکه هدف از این اقدام بنیاد برکت کمک به توانمندسازی کشورهای همسایه است ادامه داد: آن ها هم می توانند در حوزه مشاغل خرد به دستاوردهای خوبی برسند و از اثرات چنین طرح هایی بهره مند شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دستاوردهای داخلی طرح هایی چون تلاش با برکت برای کشور تاکید کرد: به طور حتم وقتی این طرح ها در کشور اجرایی می شوند، افزایش تولید را شاهد خواهیم شد. همچنین افزایش تولید کمک بزرگی به رشد تولید ناخالص داخلی می کند و سبب تسریع در حرکت چرخ اقتصادی کشور می شود.

ترکمانه اضافه کرد: رشد جی تی پی کشور با اشتغال زایی فراوانی همراه خواهد شد و در نهایت کمک می کند در رتبه بندی اقتصادی کشور شاهد رشد باشیم.

مهار تورم و رشد تولید سرلوحه طرح های بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت با اینکه فعالیت های این نهاد در راستای تحقق شعار سال، یعنی مهار تورم و رشد تولید است گفت: همانطور که می دانیم در شعار امسال حل مساله مهار تورم یعنی رشد تولید آمده است. بر این اساس در بنیاد برکت با کمک مردم در مناطق کم برخوردار برنامه ریزی کردیم تا اشتغال زایی شود و تولید افزایش یابد.

زنجیره های آبی و سبز، دو زنجیره ای هستند که یکی به حمایت از طرح های آبزی پروری و دیگری به حمایت از طرح های کشاورزی می پردازند

ترکمانه افزود: همانطور که می دانید مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که تولیدی مهم است که اشتغال زا باشد. بر این اساس قصد داریم با بهره مندی از طرح های اجتماع محور، طرح های خرد و خانگی، طرح های متوسط و حتی بنگاه ها بزرگ که یک زنجیره کامل هستند در راستای تولید اشتغال زا کمک کنیم.

وی با اشاره اینکه بنیاد برکت امسال بر دو حوزه حیاتی برای افزایش تولید، اشتغال زایی و مهم تر از همه محرومیت زدایی متمرکز شده است ادامه داد: زنجیره های آبی و سبز، دو زنجیره ای هستند امسال بر روی توسعه آن ها تمرکز کرده ایم. بر این اساس که زنجیره سبز به حمایت از طرح های کشاورزی و زنجیره آبی به حمایت از طرح های آبزی پروری در کشور می پردازد.

ترکمانه تاکید کرد: همانطور که اشاره شد طرح های مذکور ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال زایی دارند. برای مثال هدف گذاری کرده ایم که در بحث گلخانه ای، امسال تولید را ۱۵۰ هزار تن افزایش دهیم. همچنین در بحث تولید آبزیان کشور نیز امید است با اجرای زنجیره آبی، پنج درصد به تولید آبزیان کشور اضافه شود. تولیداتی که به طور با افزایش اشتغال نیز همراه می شوند.

حضور تسهیلگران بنیاد برکت در تمام کشور

در حال حاضر شبکه تسهیل گران برکت با بیش از هزار نفر عضو فعال در سراسر کشور وظیفه شناسایی کسب و کارهایی که از ظرفیت بالقوه ای در راستای اشتغال زایی پایدار برخوردار هستند را بر عهده دارند. تسهیل گرانی که به گفته ترکمانه ضمن حضور در تمام استان های، در ۹۰ درصد روستاهای کشور نیز حضور دارند.

کارآفرینان می توانند به تسهیلگران در روستاها مراجعه کنند و یا از طریق سکوی بنیاد برکت طرح های اقتصادی شان را اعلام کنند

بر این اساس مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در حال حاضر تسهیلگران بنیاد برکت در ۱۴ هزار روستا حضور دارند که بر اساس هدف گذاری که انجام داده ایم امید است این عدد تا پایان سال جاری به حضور حداکثری برسد. یعنی آن ها در ۲۰ هزار روستای کشور دست به شناسایی کسب و کارهای دارای ظرفیت اشتغال زایی آن هم از نوع پایدار بپردازند.

ترکمانه با اشاره به حضور تسهیل گران افزود: کارآفرینان می توانند به این تسهیلگران در روستاها مراجعه کنند و یا از طریق سکوی بنیاد برکت طرح های اقتصادی شان را اعلام کنند تا به این شبکه متصل شوند. شبکه یاد شده به سراغ شان می رود و اهلیت سنجی می کند. بنابراین اگر آن ها از آمادگی کافی برای ایجاد شغل برخوردار باشد مورد حمایت در زمینه های دریافت مجوز تا تامین نقدینگی قرار می گیرند.

گفتنی است چندی پیش نخستین جشنواره تلاش با برکت با حضور اعضای بنیاد برکت، نمایندگانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۱۰ بانک عامل متولی برگزار شد و اولین دستاوردهای محرومیت زدایی و اشتغال زایی این طرح به نمایش درآمد. همچنین در جشنواره نیز نشان عالی برکت به اثرگذارترین افراد در حوزه ایجاد کسب و کار موثر در رشد و پیشرفت کشور اهدا شد.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 1
      اینهمه دروغ چیه .من چهل سالمه بیکارم.و حتی یک روزم بیمه ندارم. دوساله که هر سه ماه یکبار مراجعه میکنم میگن هیچ وامی نداریم .خرم اباد هستم
      • بی طرف IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
        1 0
        باید شاغل ودارا باشی تا بهت وام بدن چون میگن بیکار وبی درآمد قسط وام نمیدن این عینا مسول بنیاد برکت کوهدشت گفت . درست هم میگه در روستای ما که نودنه درصد وضع مالیشان خوبه در شش ماه گذشته چهار مرحله وام برکت بهشان دادند