۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
پیش بینی تردد ۴ میلیون نفر از مرز مهران طی اربعین سال جاری
استاندار ایلام خبر داد؛

پیش بینی تردد ۴ میلیون نفر از مرز مهران طی اربعین سال جاری

ایلام- استاندار ایلام از پیش بینی تردد چهار میلیون نفر از مرز مهران طی اربعین سال جاری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای ترد زوار اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بهرام‌نیا ظهر امروز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین استان و جمعی از اعضای ستاد مرکزی اربعین در سالن جلسات مرکز مانیتورینگ اربعین در شهر مهران برگزار شد، اظهار کرد: خدمتگزاری به زائران یک توفیق و یک فرصت است که باید از این فرصت در جهت خدمت متناسب با شأن زوار استفاده کرد.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و در جهت تسهیل در تردد زائران، تعداد گیت‌ها در پایانه زرباطیه به ۱۵۰ مورد افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، تعداد درهای ورود و خروج در نقطه صفر مرزی مهران نیز افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های لازم در این زمینه در دست اقدام است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته تعداد ۷۰ هزار نفر از مرز مهران جهت شرکت در مراسم معنوی دعای عرفه در کربلای معلی تردد کردند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند، لذا می طلبد از هم اکنون برنامه‌ریزی های نهایی انجام شود.

بهرام‌نیا یکی از مهمترین ضروریات اربعین امسال را تأمین آب و یخ عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا، تامین آب خنک و یخ به میزان کافی در دستور کار قرار گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته استاندار ایلام، از سه سوله ذخیره ساز شرکت آبفا مستقر در مرز مهران و با پیگیری‌های به عمل آمده با وزیر نیرو، تعداد دو سوله به سردخانه تبدیل می‌شود که بخش عمده ای از مشکلات مرز با این اقدام برطرف می‌شود.

وی گفت: ضروری است از هم اکنون و در صورت نیاز، تمهیدات لازم در جهت تعمیر دستگاه‌های یخ ساز اندیشیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت‌های سپاه به خوبی در اختیار اربعین قرار گرفت، افزود: سپاه به خوبی پای کار اربعین بود و به صورت جهادی وارد عمل شدند که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امروز با حضور معاون وزیر کشور، پایش میدانی پروژه‌های عمرانی صورت گرفت و بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در حال اجراست و تا اربعین بخش زیادی از مشکلات سال گذشته حل می‌شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به تعهدات خود در قبال زیرساخت‌های اربعین در مهران عمل کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: طی ۹ ماه گذشته اقدامات ارزشمندی در توسعه زیرساخت‌های اربعین اجرا شد به طوری که طی این مدت، ساختمان درمانگاه واقع در پایانه مرزی مهران احداث شد و با تزریق اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز به سرانجام می رسد که این خود از مصادیق بارز مدیریت جهادی است.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha