۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
شورای عالی پنبه با مرکزیت گرگان تشکیل شود
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

شورای عالی پنبه با مرکزیت گرگان تشکیل شود

گرگان- هاشمی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان گفت: شورای عالی پنبه با مرکزیت گرگان با هدف رونق دوباره این محصول در گلستان باید تشکیل شود.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از آنجاییکه اقتصاد ایران دولتی است، بخش خصوصی بدون حمایت دولت امکان پیشرفت ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گلستان جزو استان های کم برخوردار در زمینه اقتصادی و صنعتی است، افزود: با وجود ظرفیت هایی مانند زراعت و باغبانی به دلیل فقدان بخش خصوصی توانمند در این بخش، گلستان تاکنون نتوانسته در حوزه صنعت توسعه و پیشرفتی داشته باشد.

وی عدم مطالبه گری را از دیگر مشکلات مغفول ماندن استان در حوزه توسعه صنعت دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه کشت شالی به واسطه پرآب بر بودن همسویی با تصمیمات مسئولان استان مبنی بر ممنوعیت کشت محصولات پرآب بر ندارد، اما تاکنون کسی نتوانسته مانع ایجاد کارخانجات شالیکوبی در استان شود.

او معتقد است: این عدم مطالبه گری و شفافیت باعث شده تا گلستان از سایر استان هایی که چنین ظرفیت های طبیعی ندارند هم عقب بماند.

هاشمی به اصلاح الگوی کشت در گلستان تاکید کرد و گفت: در صورت اجرای این طرح بسیاری از موضوعات و مشکلات در چشم انداز آینده حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی گرگان با تمام ظرفیت در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد، افزود: برگزاری نشست ها و میزهای تخصصی از دیگر اقداماتی است که در افزایش آگاهی و تنویر افکار موثر واقع می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان از کشت پنبه به عنوان ظرفیت مناسبی در افزایش اشتغال و تولید ناخالص داخلی یاد کرد و گفت: جهاد کشاورزی گلستان در این حوزه دست تنهاست.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه های اجرایی در راستای احیای کشت پنبه در گلستان به عنوان یک مطالبه استانی باید در کنار جهاد کشاورزی باشند تا این صنعت دوباره توسعه یابد.

او در خاتمه تشکیل شورای عالی پنبه با مرکزیت گرگان را در رونق دوباره این محصول در گلستان موثر دانست و افزود: تاکنون در هیچ کجای دنیا تجربه نشده که پس از منسوخ شدن کشت پنبه، مدیران به راحتی قادر به رونق بخشی در این صنعت باشند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha