۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
رتبه‌بندی در میانگین حقوق فرهنگیان بازنشسته باید محاسبه شود
نماینده مردم خمین در مجلس:

رتبه‌بندی در میانگین حقوق فرهنگیان بازنشسته باید محاسبه شود

نماینده مردم خمین در مجلس از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نسبت به اجرای قانون رتبه‌بندی و محاسبه آن در میانگین حقوق فرهنگیان بازنشسته اقدام کند.

به گزارش بازار، علیرضا نظری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش خطاب به وزیر کشور گفت: چرا یارانه سوخت آژانس‌ها و بارکش‌ها بنزینی علیرغم گذشت سه ماه پرداخت نشده، این وزارتخانه باید به تکالیف خود عمل کند.

نماینده مردم خمین در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ بود و کارکنانی که از تاریخ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌اند، به علت عدم پرداخت معوقات آن توسط وزارت متبوع و با استناد به بخشنامه صادره از سازمان بازنشستگی، رتبه‌بندی در میانگین حقوق بازنشستگی آنان محاسبه نمی‌شود و مشمولین با کاهش ۴ تا ۶ میلیونی حقوق مواجه می‌شوند و عملاً بهره‌ای از رتبه‌بندی نمی‌برند. این موضوع نارضایتی کارکنان بازنشسته و مراجعه آنان به اداره محل خدمت را در پی داشته است. همچنین کسانی که در سال جاری شرایط بازنشستگی دارند، به همین علت دچار سردرگمی شده‌اند.

وی در تذکر دیگر خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا حق‌الزحمه طرح تثبیت و یادگیری تابستان سال۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده است، ذینفعان گلایه‌مند هستند لذا دستور ویژه جهت پرداخت مطالبات آنها صادر فرمایید.

نظری در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد یادآور شد: وام‌های تبصره (۱۶)، فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلات مرتبط با قانون جمعیت اجرا نشده است و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند، هنگام مراجعه بانک‌ها مدعی‌اند که سهم‌شان تمام شده در حالی که قانون مجلس باید به درستی اجرا شود لذا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید منابع تسهیلات را مشخص و گزارش آن را به مجلس ارائه نمایند.

این نماینده مردم در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی موضوع عدم پیشرفت مسکن ملی در شهرستان خمین را یادآور شد و گفت: از زمان تعیین شده اتمام پروژه بسیار گذشته لذا دستور ویژه جهت پیگیری صادر فرمایید.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha