۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
اصلاح بخشنامه ساعت کاری ادارات با پیگیری های مجلس
رئیس فراکسیون زنان مجلس:

اصلاح بخشنامه ساعت کاری ادارات با پیگیری های مجلس

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس بخشنامه ساعت کاری ادارات اصلاح شد و امیدوارم توجه به اقتضائات خانواده در تمام برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ابلاغات آتی دولت دیده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه قاسم پور در مورد بخشنامه جدید ساعت کاری ادارات، گفت: پس از مکاتبات و پیگیری های صورت‌گرفته و با پیگیری رئیس مجلس در جلسه سران سه قوه، بخشنامه ساعت کاری ادارات مبتنی بر مسائل مادران شاغل و خانواده‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند کمتر از ۶ سال شناور شده که تا اندازه‌ای رافع مسائل خاص این خانواده‌ها است همچنین تعیین ساعت ۱۳ به عنوان ساعت پایان کار و جبران ساعات موظفی از طریق دورکاری نیز در این بخشنامه آمده که می‌تواند به تسهیل شرایط خانواده‌ها کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: مطابق این سیاست‌ها باید خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محور قرار گیرد و مبتنی بر اقتضائات این نهاد برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد.

وی افزود: با این وجود شاهد هستیم که اغلب سیاست‌گذاری‌ها فارغ از ملاحظات مسائل و اقتضائات نهاد خانواده صورت می‌گیرد و متأسفانه بارها شاهد بی‌توجهی به پیوست خانواده بودیم و در بخشنامه قبلی هم مجدد این امر اتفاق افتاد و مسائل بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در هر صورت، با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس این مصوبه اصلاح شد و امیدوارم توجه به اقتضائات خانواده در تمام برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ابلاغات آتی دولت دیده شود و ما نیز در مجلس از جایگاه نظارتی این روند را رصد خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha