۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
 ۱۰ درصد تولید بوقلمون کشور متعلق  به استان زنجان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۱۰ درصد تولید بوقلمون کشور متعلق  به استان زنجان است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سال بیش از سه هزار تن گوشت بوقلمون در استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ درصد تولید بوقلمون کشور متعلق به زنجان است. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال بیش از سه هزار تن گوشت بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ درصد تولید بوقلمون کشور متعلق به این استان است و این مهم در اشتغال هم بسیار موثر است. 

وی  با بیان اینکه نخستین زنجیره تامین و تولید گوشت بوقلمون کشور با ۳۵ واحد تولیدی دراستان زنجان فعال است، اظهار کرد: خوشبختانه اشتغال در تولید بوقلمون استان بسیار خوب است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر تمام زنجیره‌های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجادشده است، گفت: حوزه کشاورزی یک ابزار مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار است. 

تاراسی بر توسعه واحدهای تولیدی بوقلمون در زنجان تاکید کرد و یاد آور شد: شهرستان در تولیدگوشت بوقلمون  در سطح استان عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی ابراز داشت: پروژه بوقلمون مادر گوشتی گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه بیش از پنج هزار و ۴۵۰ قطعه جوجه بوقلمون طی سال ۹۷ در استان افتتاح شد. 

کد خبر: ۲۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha