۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
۸ میلیون بسته پروتئینی توزیع می شود/ اجرای ۳۷۲ طرح و پروژه توسط بنیاد برکت در خراسان جنوبی
مدیرعامل بنیاد برکت:

۸ میلیون بسته پروتئینی توزیع می شود/ اجرای ۳۷۲ طرح و پروژه توسط بنیاد برکت در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل بنیاد برکت از توزیع ۸ میلیون بسته پروتئینی در کشور خبر داد و گفت: تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمایتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید امیر حسین مدنی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی که در دفتر آیت الله عبادی برگزار شد، با اشاره به اقدامات بنیاد برکت بعد از شیوع کرونا اظهارکرد: در ابتدا به دنبال واردات ۲۵ میلیون ماسک بودیم که متاسفانه محقق نشد.

 وی با بیان اینکه تلاش را به سمت تئلید ماسک در داخل گذاشتیم، عنوان کرد: توانستیم بزرگترین کارخانه تولید ماسک خاورمیانه را با تولید روزانه یک میلیون ماسک را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: تا کنون بیش از ۶ میلیون ماسک را در کشور تولید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید دارو و پلاسما نیز عقب ماندگی از کشورهای دیگر نداریم، گفت: در ایام کرونا همچنین یک میلیون بسته حمایتی در سطح استانها توزیع کرده ایم که سهم خراسان جنوبی ۱۷ هزار بسته بوده است.

مدنی از توزیع ۸ میلیون بسته پروتئینی دیگر در کشور خبر داد و افزود: از این میزان سهم خراسان جنوبی را ۴۰ هزار بسته پیش بینی کرده ایم.

به گفته وی تا کنون در حوزه حمایتی در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی و بنیاد برکت هزینه شده است.

دو هزار و ۴۲۳ پروژه در کشور اجرا شد
وی به برگزاری رزمایش برکت امام خمینی(ره) طی سال گذشته اشاره کرد و افزود:  در این راستا دو هزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی را در ۲۹ استان اجرا کردیم.

 وی ظرفیت اشتغال زایی این پروژه ها را ۱۲۰ هزار شغل اعلام کرد و بیان داشت: ۶ هزار نفر در روستاها از برکات این این طرح ها بهره‌مند شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای ۴۳۴ طرح در حوزه اقتصادی، توسعه و کارآفرینی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: ۲۶۸ میلیارد تومان  برای این طرح ها هزینه شده که زمینه ۱۲هزار و ۵۷۵ شغل را ایجاد کرده است.

 مدنی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ طرح بنگاه محور و با سرمایه‌گذاری ۲۰۲ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: ۴۱۰ طرح با سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومانی  اجتماع محور و ۱۲ طرح نیز تسهیلات محور بوده است.

مدیرعامل بنیاد برکت به اجرای ۷۸ پروژه عمرانی و زیر بنایی توسط بنیاد برکت در خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و بیان داشت:این پروژه ها شامل  ۳۱ مدرسه، ۱۶ مسجد، بیمارستان، اماکن ورزشی و خانه عالم بوده ۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم.

 تعهد ۶۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های خراسان جنوبی
وی از دست اجرا بودن ۳۴۶ طرح اجتماع محور به ظرفیت اشتغال‌زایی ۹۶۹ نفر در خراسان جنوبی نیز خبر داد و اضافه کرد: ۲۶ پروژه عمرانی و زیر بنایی شامل ۷ مدرسه و ۸ مسجد، خانه عالم و بازسازی و تجهیز ممدارس را نیز در دستور کار داریم.

مدنی ارزش ریالی این ۲۶ پروژه را نیز ۱۵ میلیارد تومان  اعلام کرد و تصریح کرد: در حوزه توانمند سازی طی سال ۹۹ نیز پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری ۱۱۷ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی سه هزار و ۶۰۰ نفر در خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت به انعقاد تفاهم نامه ای طی سال گذشته با استانداری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان پروژه در این تفاهم نامه نیز تعهد شد که پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۷۰ درصد است و تا پایان سال جاری به تعهدات خود به طور کامل عمل خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha