۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
اجرای ۹۳ پروژه گردشگری در استان کرمان
معاون میراث فرهنگی کرمان خبر داد

اجرای ۹۳ پروژه گردشگری در استان کرمان

کرمان - بردبار، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان گفت: ۹۳ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان در استان کرمان در حال احداث است.

رضا بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌ گردشگری در استان در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، بوم‌گردی و ... است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان با بیان این‌که در حال حاضر در شهر کرمان شش هتل در حال ساخت است، اظهار کرد: پروژه‌های گردشگری در استان با توجه به درخواست‌ و علاقه سرمایه‌گذار در حال احداث است. در مناطقی مانند خبر بافت و شهداد، بوم‌گردی علاقه‌ مردم است و راغب هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند اما در شهر سیرجان، سرمایه‌گذاران برای احداث مجتمع‌های گردشگری علاقه دارند.

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر روند سرمایه‌گذاری در استان کرمان، توضیح داد: کرونا بسیار بر حوزه‌ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاثیر گذاشته است، بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری به زمان زیادی احتیاج دارد و متزلزل شدن گردشگری در استان به دلیل شیوع کرونا بر تصمیم سرمایه‌گذاران این بخش بسیار تاثیر گذاشته است.

بردبار با بیان این‌که سال گذشته سرمایه‌گذاران ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از میراث فرهنگی درخواست داشتند، گفت: ۱۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این میزان را توانستیم از تهران مصوب بگیریم و مابقی نیز رد نشدند و در دستور کار در تهران هستند و تاکنون بانک‌های استان ۲۱ میلیارد تومان پرداخت داشتند.

کد خبر: ۲۲٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha