۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
انبوه سازان انگیزه ای برای ساخت و ساز در بافت فرسوده ندارند
عضو انجمن انبوه سازان مسکن:

انبوه سازان انگیزه ای برای ساخت و ساز در بافت فرسوده ندارند

گرگان- پارسامهر، عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه انبوه سازان انگیزه ای برای کار در بافت فرسوده ندارند، گفت: خلف وعده دولت در ایفای تعهداتش باعث این شرایط شده است.

محمدصادق پارسا مهر در گفتگو با خبرنگار بازار در توضیح عدم توسعه ساخت و ساز در بافت فرسوده، اظهار کرد: در چند سال گذشته دولت به قول هایی که برای ساخت و ساز در بافت فرسوده داده عمل نکرده و بنابراین شهرداری ها هم زیربار تحمیل هزینه ها نمی روند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه دولت به شهرداری ها و انبوه سازان بدقولی کرده، افزود: متاسفانه تسهیلات و تخفیفات ساخت و ساز در بافت فرسوده منوط به برخی آیتم های دیگر شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان، معتقد است: هماهنگی لازم بین شهرداری با دستگاهی مانند میراث فرهنگی و سایر نهادهای دولتی وجود ندارد به این ترتیب سایر ادارات برای ساخت و ساز مانع تراشی می کنند به این ترتیب انبوه سازان هم رغبتی به کار در بافت فرسوده ندارند.

وی ایجاد کارگاهی با هدف اخذ پروانه ساختمانی بافت فرسوده را یکی از راهکارهای ایجاد رغبت در انبوه سازان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر گذراندن فرایند اداری برای کسب پروانه بسیار طولانی مدت و فرسایشی است.

پارسامهر در خاتمه ضمن تاکید بر این نکته که انبوه سازان استان همدان آماده سرمایه گذاری در بافت فرسوده هستند، افزود: در حال حاضر 500 عضو فعال در استان همدان داریم که شاید بیش از 40 درصد آماده سرمایه گذاری در بافت فرسوده است اما ز آنجاییکه مراتب دریافت پروانه دشوار است، از کار در بافت فرسوده منصرف شدند.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha