۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
پایداری ۹۷ درصد اشتغال ایجاد شده توسط بنیاد برکت در مازندران
مدیرکل ستاد اجرایی در مازندران مطرح کرد:

پایداری ۹۷ درصد اشتغال ایجاد شده توسط بنیاد برکت در مازندران

ساری- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران گفت: ۹۷ درصد مشاغل خانگی و خرد ایجاد شده از سوی بنیاد برکت در استان از پایداری کامل برخوردار هستند.

به گزارش بازار به نقل از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، سید رضا هادیان جلسه هماهنگی تسریع در جذب تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱، ضمن اشاره به این موضوع که جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زا است، افزود: هدف ما رفع مشکلات جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای شغل است و در همین راستا موفق شدیم با ظرفیت‌های شبکه‌ای یعنی ۳۰ تسهیلگر که در تمام شهرستان های استان به طور فعال مستقر کردیم، آن دسته از مشاغل خرد و خانگی که نیاز به فعالیت و گسترش بیشتر دارند را شناسایی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران در ادامه اظهار کرد: بانکهای پارسیان، ملی، سپه، مهر، صادرات، ملت و تجارت در خصوص این طرح با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران همکاری میکنند. تاکنون از این محل ۲۸۰ میلیارد تومان وام به طرح های اشتغال خرد و خانگی پرداخت شده است که ۸۵ درصد از سهم مصوب استانی برای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را شامل می شود. همچنین مصوب شد با همکاری بانک های عامل این عملکرد طی مدت باقیمانده به ۱۰۰ درصد تحقق یابد.

هادیان در ادامه افزود: نظام تسهیلگری بنیاد برکت موظف به پایش و پایداری مشاغل است‌. تا امروز تمام مشاغل و کارگاه‌هایی که ایجاد کردیم تنها با ۳ درصد ریزش مواجه بوده است و ۹۷ درصد از مشاغل خرد و خانگی از پایداری کامل برخوردار هستند. این مسئله بسیار قابل توجه بوده و جای امیدواری دارد. البته ما همچنان به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم تا این ریزش ۳ درصدی را نیز شاهد نباشیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha