۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
از اصلاح اعداد و ارقام تا معافیت مالیاتی هنرمندان؛ هدف‌گذاری های فرهنگی برنامه هفتم تغییر می کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازار مطرح کرد

از اصلاح اعداد و ارقام تا معافیت مالیاتی هنرمندان؛ هدف‌گذاری های فرهنگی برنامه هفتم تغییر می کند

محمد مهدی اسماعیلی با ابراز امیدواری به انجام اصلاحاتی در بخش فرهنگی و هنری برنامه هفتم، گفت: برخی هدف‌گذاری های فرهنگی برنامه، توسط سازمان برنامه و بودجه ارائه شده که ما پیشنهاد کرده ایم اصلاح شوند.

بازار؛ گروه بورس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره هدف‌گذاری وزارت ارشاد در برنامه هفتم توسعه برای رسانه ها و نقدهایی که بر آن وارد است، گفت: برخی هدف‌گذاری ها در برنامه هفتم توسعه توسط سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است و آمار ۶۰۰ هزار موردی که آنها درباره تعداد رسانه ها داده اند جزئیات آن مشخص نیست شاید نیروی انسانی رسانه ها هم جزو آمار آنها بوده است.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم که آمار پیشنهادی برای تعداد رسانه ها در برنامه هفتم توسعه را در مجلس اصلاح کنند، زیرا تاکنون ما به ۱۴ هزار رسانه مجوز داده ایم.

هدف‌گذاری ها در برنامه هفتم توسعه قطعی نیست و بر مبنای نظر کارشناسان و بررسی مجلس قابل اصلاح هستند

وی افزود: از طرف دیگر در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده سالانه ۱۰۰ فیلم سینمایی ساخته شود در حالی که هم اکنون برخی سالها بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی ساخته می شود. همچنین اعلام شده تعداد موسسات قرآنی به ۱۶۰۰ مورد برسد در حالی که هم اکنون ۲۷۰۰ موسسه قرآنی در کشور وجود دارد

او افزود: همچنین باید توجه داشت که هدف‌گذاری ها در برنامه هفتم توسعه قطعی نیست و بر مبنای نظر کارشناسان و بررسی مجلس قابل اصلاح هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه از برنامه هفتم توسعه دفاع می کنیم زیرا روشن و تکلیفی هستند، اظهار کرد: تغییر ساختاری فرهنگ که مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده اند که در مدت دو سال ارائه شود.

در بخش حمایتی هم مصوبات خوبی برای معافیت مالیاتی هنرمندان صادر شده است

او با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه رسیدگی به تخلفات هنرمندان را روشن کرده ایم، گفت: در حال حاضر با راه اندازی کمیته بدوی و کمیته استیناف برای هنرمندانی که تخلفی مرتکب شده اند به آنها ابلاغ و بعد از دفاع از خود برای آنها رای صادر می شود و اگر هنرمندان اعتراضی داشته باشند می توانند به مراجعه بالاتر اعتراض کنند.

وی افزود: قانون مربوط به تعیین تکلیف پرونده هنرمندان قرار است در سه ماه آینده در دولت تصویب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان خبر داد: البته در بخش حمایتی هم مصوبات خوبی برای معافیت مالیاتی هنرمندان صادر شده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میثم IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 0
      مصوبات برای معافیت مالیاتی هنرمندان!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا میفهمی چی میگی آقای وزیر ارشاد!!!!!!؟؟؟؟؟؟ این به اصطلاح هنرمندان تا حالا که مالیات نمیدادن حالا به جای اینکه یه طرحی بدی و مو رو از ماست بکشی و قشنگ تا قرون آخر ازشون مالیات بگیری اونم بعد از این همه لگد پرانی هاشون علیه نظام اومدی طرح معافیت براشون راه انداختی!!!!!؟؟؟؟ چرا یه نفر این وزیر ارشاد رو برکنار نمیکنه!؟