۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
توجه به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در طرح بورسیه صنعتی
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد

توجه به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در طرح بورسیه صنعتی

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی بیرجند از اجرای طرح بورسیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در طرح بورسیه صنعتی مورد توجه قرار می گیرد.

علیرضا خامه زر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متاسفانه طی دهه های گذشته مدیریت منابع انسانی در کشور نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه حوزه های تامین اجتماعی و مالیات از معضلات جذب نیرو است که موضوعات باید پیگیری و بررسی شود، افزود: متاسفانه برخی رشته ها متناسب با پتانسیل استان نیست و در حوزه کشاورزی جای برخی از رشته‌ها خالی است که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه حتما از فعالان بخش خصوصی درخواست خواهد شد که نیاز نیروی انسانی خود را در قالب این طرح جذب کنند، گفت: بر اساس سند آمایش استان باید پتانسیل ها اولویت بندی و طی سال های آینده جذب نیرو اتفاق افتد.

وی ادامه داد: در قراردادی که بین دانشجو و واحدصنعتی بسته می‌شود یک نفر از اتاق بازرگانی یا بنیاد نخبگان باید به عنوان داور و رابط ارائه خدمت کند.

وی افزود: در حوزه کسب و کار ، فعالیت های دیجیتال داریم که باید در قالب طرح بورسیه صنعتی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی متشکل از همه بخش های اقتصادی است، افزود: اتاق بازرگانی متشکل از پنج نفر هیئت رئیسه و ۱۵ نفر هیئت نمایندگان و کمیسیون های تخصصی شامل بازرگانی، معدن، صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژی، فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین،عمران و خدمات فنی و مهندسی است.

خامه زر با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی به عنوان بازوهای مشورتی اتاق امورات بخش خصوصی را به صورت تخصصی بررسی می کند، گفت: بخش خصوصی ازهر تفاهم نامه ای با دانشگاه به ویژه در موضوعات کاربردی و موثر در حوزه کسب و کار، استقبال می کند.

وی با اشاره به مرز مشترک این استان با کشور افغانستان تصریح کرد: در سال های گذشته نظر به اهمیت بازار افغانستان، حدوداً ۶۰۰ قلم کالابه ارزش ۲ تا ۳ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته است.

خامه زر در ادامه اظهار کرد: استان خراسان جنوبی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنعت گردشگری دارد.

وی با اشاره به ثبت جهانی سه اثر در سطح استان، افزود: صنعت گردشگری قطعا می‌تواند نقش مهمی در حوزه اقتصادی استان داشته باشد به شرطی که تربیت نیرو در این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

خامه زر ادامه داد: قطعا جهت پذیرش گردشگران داخلی و خارجی و ارائه خدمات مختلف به آن ها نیاز به آموزش های تخصصی در این حوزه دارد.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha