۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
گلایه فعالان اقتصادی از بانک ها روی میز رئیس دستگاه قضایی خراسان جنوبی
بازار گزارش می دهد؛

گلایه فعالان اقتصادی از بانک ها روی میز رئیس دستگاه قضایی خراسان جنوبی

بیرجند- فعالان اقتصادی خراسان جنوبی گلایه های خود از سیستم بانکی را روی میز رئیس دستگاه قضایی استان گذاشتند و خواستار بازخواست مدیران بانکی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود رضایوسفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس دستگاه قضایی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ها است که مقام معظم رهبری نام سال را با اقتصاد گره می زنند اما متاسفانه‌ عملکرد مدیران آن گونه که باید دیده نمی شود.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه کارآفرین با کوچک ترین اشتباه توقیف می شود اما مدیران دولتی و بانکی به جهت تصمیمات غلط بازخواست نمی شوند.

یوسفی با بیان اینکه امروز بخش خصوصی و تولید به دلیل نظرات شخصی و سلیقه ای برخی مدیران بانکی دچار آسیب شده است، افزود: سال گذشته بر اساس عملکرد مدیران بانکی به عنوان یک تولید کننده که در استان فعال هستم نتوانستیم حتی یک ریال تسهیلات از سیستم بانکی اخذ کنیم و این مسیر امسال نیز ‌به همین شیوه حرکت می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سیستم بانکی تسهیلات خردی به اقشار مختلف پرداخت می شود که نه تنها باعث ایجاد شغل نمی شود بلکه به نوعی ایجاد تورم هم می کند.

وی افزود: امروز اولویت بانک بیشتر پرداخت تسهیلات تکمیلی است و تسهیلات در حوزه تولید و صنعت بسیار محدود شده که این مهم کار را برای تولید کننده سخت کرده است.

احسان بیکی، عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه بانک ها پای خود را بر گلوی تولید کننده گذاشته اند، اظهار کرد: در جهت توسعه اشتغال در استان باید با برخورد های سلیقه ای مدیران بانکی برخورد شود.

سید حسین خیریه، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: بازدید سیستم قضایی از واحدهای اقتصادی باعث می شود بخش خصوصی بداند قوه قضاییه همواره پشتیبان آن ها هستند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع مدیرعامل شرکت مجبور به حضور در دادگستری جهت رسیدگی به پرونده های بسیار کوچک است، افزود: انتظار می رود سیستم قضایی در روند رسیدگی به پرونده های کوچک انعطاف بیشتری به خرج دهد.

خیریه بیان کرد: در شرایط اقتصادی امروز تا جایی که امکان دارد نباید اجازه دهیم واحدهای اقتصادی غیرفعال شود.

محمد محسن موهبتی زهان، خزانه دار اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: سیستم جدید مالیاتی مشکلات و معطلی های زیادی برای فعالان اقتصادی دارد و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

عبدالغنی نهتانی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل اصلی بخش خصوصی تعهدات ارزی بابت صادرات است.

وی با بیان اینکه مالیات تبعه خارجی باید حذف شود، افزود: علی رغم حجم بسیار زیاد صادرات به کشور افغانستان اما متاسفانه تا کنون نتوانستیم ارز وارد کنیم لذا بایدحداقل به گونه ای عمل کنیم که ارز از کشور خارج نشود.

نهتانی بیان کرد: متاسفانه تجار و بازرگانان با هر کارخانه ای قرارداد می بندند بعد از واریز وجه کارخانه قیمت روز را با آن ها حساب می کند و این مهم سبب می شود تجار و بازرگانان افغان احساس امنیت نکنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha