۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کیفیت مبل ناحیه صنعتی عطاآباد قابلیت صادرات دارد
مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان:

کیفیت مبل ناحیه صنعتی عطاآباد قابلیت صادرات دارد

گرگان - صفوی، مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان با بیان اینکه کیفیت تولید مبل منطقه عطاآباد امکان صادرات دارد، گفت: می توان از این ظرفیت برای رونق تجارت استان بهره برد.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در منطقه صنعتی عطاآباد حدود ۶۰۰ واحد تولیدی مبلمان مشغول است، اظهار کرد: این می تواند زمینه خوبی برای رونق صادرات باشد.

مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان با تاکید بر اینکه بازرگانان در زمینه مبل فعالیت بیشتری داشته باشند، افزود: از آنجاییکه کیفیت مبل های تولیدی این منطقه قابلیت صادرات را دارد، می توان از این ظرفیت برای رونق تجارت بهره برد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که مبل برای سرمایه گذاری و صادرات دارد، هرکمکی که از دست ما در کمیسیون ساخته باشد از آن مضایقه نخواهیم کرد.

او ضمن یادآوری این مطلب که چوب، ابر و پارچه از مواد اولیه این صنعت به شمار می‌رود، افزود: متأسفانه مدتی است که وزارت صمت واردات پارچه مبلی را ممنوع کرده؛ اقدامی که منجر به قاچاق این کالا به کشور شده است.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باهدف حمایت از تولید داخل واردات پارچه را ممنوع کرده غافل از اینکه تولید داخل ظرفیت تامین نیاز صنعت مبل را می تواند داشته باشد یا نه.

صفوی به‌ضرورت بررسی فرصت‌ها و چالش‌های هر موضوع پیش از تصمیم‌گیری آن تاکید کرد و گفت: این مسائل چیزی نیست که یک‌شبه بتوان درباره آن مشورت گرفت و آن را عملی کرد.

او در خاتمه یادآور شد: نساجی های داخل نه‌تنها توان تامین نیاز بازار مبل کشور را ندارد بلکه فاقد تنوع لازم در تولید است درحالی‌که برای رقابت در بازار تنوع کالا حرف اول را می‌زند.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha