۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کشت چغندرقند آسیبی به منابع آبی وارد نمی کند
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

کشت چغندرقند آسیبی به منابع آبی وارد نمی کند

گرگان-برزعلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه کشت چغندرقند آسیبی به منابع آبی وارد نمی کند، گفت: برای تامین اقتصاد کشاورزان باید تنوع کشت محصولات کشاورزی را در استان افزایش داد.

محمد بزرعلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در استان صفراست، اظهار کرد: درکشت پائیزه چغندرقند برای آبیاری از بارش های طبیعی فصل پائیز و زمستان استفاده می شود اما اگر میزان آبیاری کافی نباشد یک دوره آبیاری تکمیلی در بهار برای این کشت انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه کشت چغندر قند پائیزه در گلستان آب بر نیست، افزود: نزولات آسمانی در شش ماه دوم سال آب مورد نیاز این محصول را تامین می کند.

رئیس جهادکشاورزی گلستان با بیان این نکته که درحال حاضر پنج هزار هکتار چغندرقند پائیزه در استان کشت می شود، یادآورشد: کشت این محصول با مطالعات و اطلاعات دقیق در حال انجام است و سطح زیرکشت این محصول متناسب با شرایط استان در نظر گرفته شده است.

وی ضمن بیان این نکته ک افزایش درآمد کشاورزان دارای اهمیت است، ادامه داد: برای تامین اقتصاد کشاورزان باید تنوع کشت محصولات کشاورزی را در استان افزایش داد.

به گفته رئیس جهادکشاورزی گلستان، قراردادی بودن کشت چغندرقند برای برخی از کشاورزان که برای شروع کشت سرمایه در گردش لازم را ندارند بسیار مناسب است و آنها می توانند با اطمینان از فروش محصول خود با قیمت مناسب به کشت آن بپردازند.

برزعلی ضمن بیان این نکته که وجود آفات در محصولات کشاورزی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: اگر در استان فقط چند محصول کشاورزی کشت شود در زمان بروز آفات خسارت جبران ناپذیری به استان وارد می شود اما تنوع کشت تولیدات کشاورزی می تواند از بروز این خسارات جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: تلاش می شود تا ارقام محصولات کشاورزی با فناوری های جدید در اختیار کشاورزان قرار بگیرید و افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی اولویت این سازمان است.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha