۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
ورود ۱۳ هزار کمباین طی یک دهه به شالیزارهای کشور
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

ورود ۱۳ هزار کمباین طی یک دهه به شالیزارهای کشور

بابلسر- ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از ورود ۱۳ هزار دستگاه کمباین طی یک دهه به شالیزارهای کشور خبر داد.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که ضریب برداشت مکانیزه شالی در کشور به ۸۵ درصد رسیده است، گفت: با توجه به رویکرد افزایش بهره‌وری و درآمد کشاورزان، استفاده از دانش و فناوری های نوین در کشت و کار مورد توجه جدی دولت قرار گرفت.

وی افزود: از دهه ۹۰ تاکنون حدود ۱۳ هزار کمباین مخصوص برداشت برنج وارد شالیزارهای کشور شده است.

وی با ذکر این نکته که کشت برنج در گذشته سختی های زیادی داشت و کشاورزان برای زراعت علاوه بر مشقت، دچار بیماری های گوناگون نیز می‌شدند، ادامه داد:‌ از دهه ۹۰ که مکانیزاسیون وارد حوزه زراعت برنج شد، علاوه بر سلامت و کاهش سختی کار، ‌شاهد افزایش تولید و بهره وری و در نتیجه درآمد کشاورزان هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه با ورود بیش از ۹ هزار دستگاه نشاکار، نشاکاری مکانیزه برنج نیز طی یک دهه اخیر گسترش قابل توجه ای یافته است، ادامه داد:‌ امروز با همت کارشناسان شرکت ها، بخش عمده ای از قطعات نیازمند ساخت و تولید کمباین مخصوص برداشت شالی و دستگاه نشاکار داخلی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تولید محصول سالم و با کیفیت و افزایش بهره وری را از مزیت های توسعه مکانیزاسیون عنوان کرد و گفت: امسال مکانیزاسیون برنج در کاشت، داشت و برداشت بیشتر از سال گذشته مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha