۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹
با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه دیگر خبری از نوسان نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه دیگر خبری از نوسان نیست

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برای اجرای موفق طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید راه‌های فرار مالیاتی را ببندیم تا نقدینگی به سمت تولید و بورس سرازیر شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، آراد پورکار؛ کارشناس بازار سرمایه، درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: این طرح در صورت اجرا می‌تواند جلوی سوداگری، دلالی و سفته بازی در بازارهای مالی را بگیرد.

وی ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه گردش معاملات در بازارهای خودرو، ارز، سکه و طلا را کم می‌کند، اما امکان دارد با اجرای این طرح افرادی که در بازارهای مالی سفته بازی می‌کردند به دنبال راه فرار از این مالیات باشند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که بورس تنها بازار معاف از مالیات بر عایدی سرمایه است، بیان کرد: با اجرای این طرح انتظار می‌رود که نقدینگی به سمت بورس سرازیر شود، اما در وهله اول افراد به دنبال فرار مالیاتی هستند و بعد از آن به دنبال تجربه در بازار جدید خواهند بود، بنابراین برای اجرای موفق این طرح باید راه‌های فرار مالیاتی را ببندیم.

وی ادامه داد: همیشه درصدی از نقدینگی بین بازارها در جریان است و این پول‌ها هدف خاصی ندارند و فقط افراد برای حفظ ارزش پول خود از تورم آن را در سایر بازارهای مالی سرمایه گذاری می‌کنند، برای این افراد در صورت اجرا طرح مالیات بر سوداگری بورس جایی امن برای سرمایه گذاری خواهد بود.


آراد پورکار با اشاره به این موضوع که سرمایه گذاری در بورس منجر به رونق گرفتن اقتصاد می‌شود، تاکید کرد: سرمایه گذاری در بورس نسبت به سرمایه گذاری در سایر بازارها منجر به رشد تولید و شکوفایی اقتصادی می‌شود. البته برای دستیابی به اهداف خواسته شده باید این طرح به صورت درست و دقیق اجرا شود.

وی در پایان تاکید کرد: گاهی در تعدادی از خرید و فروش‌ها مانند سکه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و امکان فرار مالیاتی وجود دارد حتی ممکن است افراد سوداگر قصد داشته باشند این مالیات را به گردن فروشنده یا خریدار بیندازند بنابراین مدیریت اجرای صحیح این طرح در پیشبرد اهداف آن تاثیر بسزایی دارد. با فرض اجرای درست این طرح دیگر سوداگران و سفته بازان نمی‌توانند در بازارهای مالی نوسان ایجاد کنند.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha