۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
برجام هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشت
نماینده مردم تهران در مجلس:

برجام هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، گفت: برجام باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم نیز بود.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی عنوان کرد: پس از احیای قرارداد گازی ترکمنستان توسط وزارت نفت بدون برجام، حامیان رسانه ای دولت قبل نوشتند که این مسئله هیچ ارتباطی با برجام نداشته و همان زمان نیز امکان پرداخت مطالبات وجود داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: اولاً اگر می شد چرا شما که زبان دنیا را بلد بودید، از کدخدا مجوز نگرفتید، ثانیاً در پاسخ رسمی وزارت خارجه به سوال بنده آمده است که فروردین ۹۶ وزیر خارجه ترکمنستان به طرف ایرانی عنوان کرد؛ طرف ایرانی پس از حل مسئله برجام، بدهی خود را نقداً پرداخت کند، اما با توجه به عدم انتقال پول امکان اجرایی شدن نیافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: مهر ۹۷ طرف ترکمنی با پرداخت بدهی از طرف کره جنوبی موافقت کرد، ولی پس از نیاز به مجوز آمریکا منصرف شد. برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، بلکه باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم نیز بود.

شریعتی افزود: در حال حاضر بدون تغییر در شرایط برجامی، مسئله حل شده، اما اینکه آقای ظریف عامل آن خیانت یعنی ژنرال زنگنه را عضو برجسته کابینه و دارای سوابق برجسته می داند، باعث تاسف است.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha