دولت سیزدهم برای ایجاد تحول در حوزه اقتصاد دیجیتال اراده دارد
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح کرد

دولت سیزدهم برای ایجاد تحول در حوزه اقتصاد دیجیتال اراده دارد

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ گفت: دولت سیزدهم اراده‌ خوبی برای تحول در حوزه اقتصاد دیجیتال از خود نشان داده است.

به گزارش بازار، بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که دولت سیزدهم اراده تحول را از خود نشان داده است که از میان آنها می‌توان به نکاتی اشاره کرد. یکی از آنها فیبرنوری است که به اراده مصمم نیاز داشت و ۲ دستاورد مهم برای آینده اقتصاد دیجیتال دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن ارائه اینترنت چند صد مگابیتی است.

وی افزود: مسئله بعدی توجه به تولیدات بومی مانند پیام‌رسان‌ها است. پیام‌رسان‌ها باید چرخه اقتصادی خود را تکمیل کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صنعت نیمه تعطیل فضایی در این دولت احیا شد و پرتاب موفق ماهواره خیام از اقدامات مهم در این حوزه است. ساختارهای دولت برای این دگردیسی آماده نیست، ساختارهایی که عمرشان ۲۰ ساله است و با هوش مصنوعی در تناقض هستند.

توانگر ادامه داد: موضوع اقتصاد دیجیتال نیازمند ساختار حمایتگر است و حتی هوش مصنوعی نیز سخت می‌تواند در این شرایط از عهده کار خود برآید. در آینده رشد اقتصاد دنیا فناوری محور خواهد بود. هسته اقتصاد دیجیتال نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است و باید از تمام ظرفیت اقتصاد دیجیتال مانند پلتفرم‌ها استفاده کنیم. تحول در اقتصاد محتوا با تسهیم درآمد بین بازیگران ضروری است.

وی تاکید کرد: فیلترینگ، مالیات و بیمه آزادکاری از موانع سر راه اقتصاد دیجیتال است و باید برای آنها فکری کرد. علی‌رغم تاکیدات سران قوا اجازه، سرمایه‌گذاری خارجی هنوز مشکلاتی دارد و در عمل می‌بینیم که ترس‌هایی وجود دارد و اجازه رونق را نمی‌دهد. مسئولان دولت سیزدهم شجاعت این تغییر رویکرد را دارند و اگر اراده کنند می‌توان این تغییرات را لحاظ کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: در کارگروه اقتصاد دیجیتال تجربه خوبی برای واگذاری تنظیم‌گری آزادکاران داشتیم و نباید بترسیم که بخش خصوصی در کنار دولت کار کند. چابکی تنظیم‌گری بخش خصوصی می‌تواند روند توسعه اقتصاد دیجیتال را شتابان کند.

وی اظهار داشت: لازم است سفارتخانه‌های ما رابطه بهتری با بخش غیردولتی داشته باشند و این مهم نیازمند تدوین برنامه دیپلماسی خارجی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha