۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
گندم کاران نگران مطالبات | چاره نکنیم سفره کشاورزان کوچکتر می شود
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

گندم کاران نگران مطالبات | چاره نکنیم سفره کشاورزان کوچکتر می شود

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان درباره گلایه گندم کاران از مطالبات پرداخت نشده گفت: اگر برای تاخیر در مبالغ خریداری شده گندم چاره اندیشی نکنیم، سفره کشاورزان کوچکتر می شود.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که قیمت مصوب برای خرید تضمینی گندم رضایت کشاورزان را تامین نکرده است، اظهار کرد: اکنون در فصل برداشت گندم، شاهد تاخیر در پرداخت قیمت مصوب به کشاورزان هستیم و این مساله باعث نگرانی کشاورزان شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان یکی از آثار نارضایتی کشاورزان را خروج گندم از چرخه ذخیره استراتژیک کشور دانست و گفت: با تاخیر دولت در پرداخت مطالبات نه تنها امنیت غذایی کشور به خطر می افتد بلکه به اقتصاد کشاورزان هم صدمه جدی وارد می شود.

وی ادامه داد: قشر زحمت کش کشاورز به حفظ امنیت کشور کمک می کنند اما اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت اقتصادی آن ها با نقش آفرینی که در کشور دارند همسو نیست.

هاشمی اضافه کرد: سفره کشاورزان در بحران های اقتصادی کوچکتر شده و صدمه بیشتری دیده اند؛ تاخیر دولت در بازپرداخت خرید تضمینی علاوه هدایت کشاورزان به سمت محصولات غیر استراتژیک که متاسفانه پرآب بر هم هستند، آن ها را از چرخه کشت پاییزه هم حذف می کند و این یک هشدار جدی برای آینده اقتصادی کشور و استانی مثل گلستان است که کشاورزان هسته اصلی اقتصاد آن را تشکیل می دهد.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha