۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
راه اندازی نخستین سامانه هوش مصنوعی تشخیص پولشویی بانکی توسط گوگل
گوگل خبر داد؛

راه اندازی نخستین سامانه هوش مصنوعی تشخیص پولشویی بانکی توسط گوگل

در پی افزایش کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف، شرکت گوگل از راه اندازی نخستین سیستم هوش مصنوعی ویژه تشخیص تراکنش های مالی منتهی به پولشویی خبر داد.

به گزارش بازار؛ در پی افزایش کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف، شرکت گوگل از راه اندازی نخستین سیستم هوش مصنوعی ویژه تشخیص تراکنش های مالی منتهی به پولشویی خبر داد.

گوگل همچنین اعلام کرده است که فاز آزمایشی این سامانه با همکاری بانک HSBC در لندن با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. این سامانه جدید گوگل، قابلیت محاسبه میزان ریسک تراکنش ها و آنالیز آنها را داشته و می تواند تمامی تراکنش های مشکوک به پولشویی را به خوبی تشخیص دهد.

طراحی و ساخت این سامانه توسط بخش کلاود گوگل انجام شده و برای تحلیل داده های خود، به سرورهای داده بانک ها متصل خواهد شد. گوگل کلاود مدعی شده است که توانایی بانک ها در تشخیص تراکنش های مالی منتهی به پولشویی با استفاده از این سیستم چهار برابر افزایش یافته و همچنین تراکنش های اشتباه یا گمراه کننده نیز تا ۶۰ درصد قابل تشخیص خواهند بود.

لازم به ذکر است، گوگل پیشتر و در دوران کرونا نیز سامانه ای برای پرداخت هوشمند وام برای بانک های بزرگ جهان طراحی کرده بود که این پروژه در حقیقت، مسیر پیش پای این شرکت به سمت فعالیت های مالی و بانکی را باز کرد.

بانک HSBC بریتانیا که از سرمایه گذاران اصلی این پروژه به حساب می آید، هنوز زمان دقیقی برای به کار گیری قطعی این سامانه اعلام نکرده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha