۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
هواشناسی نقش مهمی در رشد تولید محصولات کشاورزی دارد
رئیس سازمان هواشناسی کشور:

هواشناسی نقش مهمی در رشد تولید محصولات کشاورزی دارد

تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: هواشناسی نقش مهمی در برنامه ریزی و رشد تولید انواع محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج بخش در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پیش بینی صحیح بحران‌ها در گیلان از سوی سازمان هواشناسی اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم به لحاظ هواشناسی است و ایستگاه‌های حائزاهمیتی در این استان وجود دارد زیرا هرساله شاهد بروز بلایای طبیعی به مانند سیل، زلزله و برف در گیلان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نگهداری صحیح از ایستگاه‌های هواشناسی در گیلان بیان کرد: در این استان ۱۴ ایستگاه هواشناسی مستقر است و بر اساس آمار هرساله ۸ میلیارد تومان برای نگهداری تجهیزات ایستگاه هواشناسی در گیلان اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره کمبود نیرو در ایستگاه‌های هواشناسی گیلان افزود: برخی از ایستگاه‌های هواشناسی در گیلان باید با چهار نفر هدایت شوند ولی در این خصوص با کمبود نیرو مواجه هستیم که با برنامه ریزی انجام شده برای رفته این مسئله تدابیری اندیشیده می شود.

در این دیدار همچنین محمد دادرس مدیر کل هواشناسی گیلان گزارشی از چگونگی فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی، رئیس سازمان هواشناسی کشور به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت، امکانات و تجهیزات در ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف گیلان به این استان سفر کرده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha