۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، نیاز اساسی فعالیت‌های اقتصادی
رییس اسبق مجمع عالی واردات مطرح کرد

پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، نیاز اساسی فعالیت‌های اقتصادی

محمدحسین برخوردار، فعال اقتصادی معتقد است که پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد مشکلات زیادی را از فعالان اقتصادی حل می‌کند، چرا که وضع قوانین دقیقه نودی همه بخش‌های اقتصادی را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

به گزارش بازار، محمدحسین برخوردار رییس اسبق مجمع عالی واردات در خصوص آیین نامه لزوم ثبت و اطلاع رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کار که از ۲۸ اردیبهشت ماه الزامی شده است، گفت: به طور کلی پیش بینی پذیری اقتصاد برای فعالان اقتصادی یک نیاز ضروری است و ورود دولت به این موضوع مهم می‌تواند مشکلات زیادی را در اقتصاد حل کند.

برخوردار، اضافه کرد: پیش از این، قوانین بخش‌های مختلف در حوزه گمرک، بانک، مالیات و یا قوانین ارزی به صورت ناگهانی تغییر و این مساله همه بخش‌های اقتصادی از تولید کننده تا مصرف کننده را دچار مشکل می‌کرد. وی افزود: تلاش دولت برای ایجاد دولت الکترونیک، خوب و درست بوده است، اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی از طریق دولت الکترونیک سبب صرفه جویی در زمان و اطلاع سرانی شفاف‌تر می‌شود.

برخوردار اظهار کرد: به عنوان مثال در بخش قوانین بانکی، تولید کننده به عنوان فعال اقتصادی روی تسهیلات با سود ۱۸ درصد حساب کرده است، اما وقتی به صورت ناگهانی و بدون اطلاع این سود تغییر می‌کند، قطعا سرمایه گذار و تولید کننده با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

رییس اسبق مجمع عالی واردات عنوان کرد: فعالان اقتصادی در حوزه قوانین ارزی همواره با مشکلات زیادی مواجه بوده اند، از این رو با اطلاع رسانی به موقع قطعا واردات و صادارت دچار وقفه و مشکل نمی‌شود؛ همچنین وقتی این دو بخش به راحتی فعالیت کنند، آخرین حلقه زنجیره یعنی مصرف کننده نیز راضی خواهد بود.

برخوردار متذکر شد: اینکه دولت سیزدهم به بحث پیش بینی پذیر شدن اقتصاد ورود کرده اتفاق خوب، مطلوب و به جایی است، اما در همه کشورهای پیشرفته، مدت زمان این پیش بینی پذیری حداقل ۴ ماه است، چرا که این مدت به فعال اقتصادی فرصت کافی برای تصمیم گیری می‌دهد، بنابراین اگر این زمان افزایش پیدا کند، قطعا رضایت بیشتری را به همراه دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha