۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
خرید امانی دام از عشایر استان سمنان آغاز شد
مدیرکل عشایری سمنان در گفت‌وگو با بازار:

خرید امانی دام از عشایر استان سمنان آغاز شد

مهدی‌شهر- جلالی مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: خرید امانی دام از عشایر از ابتدای تیرماه سال جاری در سراسر استان آغاز شده است.

علی اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مصوبات نشست شورای عشایری استان سمنان و با بیان اینکه تصمیماتی در شورای عشایری استان سمنان برای خرید امانی دام از عشایر اخذ شده است، ابراز داشت: از ابتدای تیرماه انعقاد قرارداد با عشایر استان در زمینه خرید امانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه خرید امانی دام برای کاهش مشکلات دامداران و عشایر در تامین علوفه و هزینه های جاری صورت می گیرد، ابراز کرد: خرید دام به عشایر این امکان را می دهد تا بتوانند نیازهایشان را برطرف سازند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان درباره نیاز آبی عشایر هم توضیح داد: تامین آب مورد نیاز عشایر مهدی شهر به مثابه قطب دامپروری و همچنین دیگر نقاط استان سمنان از جمله مصوبات شورای عشایری استان است تا بتوانیم مشکلات عشایر را در زمینه آب، کاهش دهیم.

جلالی همچنین بیان کرد: فاز اول تامین آب برای اجرای پروژه ملی مهدی شهر، قطب دامپروری در دست اجرا است تا بتوانیم آب مورد نیاز مجموعه دامپروری که از مصوبات رئیس جمهور بوده را مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تامین تسهیلات بانکی طرح دامدار کارت و نهاده‌های دامی از جمله مشکلاتی است که عشایر استان به آن مبتلا هستند، ابراز کرد: در نشستی با مسئولان و به خصوص بانک های عامل استان به این بحث پرداخته ایم و امیدواریم که بتوانیم شاهد کاهش مشکلات عشایر باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان همچنین با بیان اینکه عشایر خواستار رفع مشکلات بیمه دام هستند، گفت: در این ارتباط هم پیگیری هایی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha